לפיד: "לא רואה איך חוזרים לבית הנשיא אם עילת הסבירות תעבור"

בריאיון לתוכנית "המטה המרכזי" אמר ראש האופוזיציה כי אם החוק לביטול עילת הסבירות יעבור ביום שני, "אין סיבה לחזור לשיחות בבית הנשיא". לדברי לפיד, מדובר יהיה בצעד בלתי-הפיך: "לא רואה איך אפשר לחזור מזה"

זמן צפייה: 14:08

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התראיין הערב (שבת) בתוכנית "המטה המרכזי", ואמר כי אם ביטול עילת הסבירות, שצפויה לעלות להצבעה ביום שני, תעבור בקריאות שנייה ושלישית - "אין סיבה לחזור לשיחות בבית הנשיא. אני לא רואה איך חוזרים מזה".

שלשום, ביום שאחרי מחאת הענק בעקבות פרישת מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב עמי אשד, ולנוכח קידום החקיקה החד-צדדית של הממשלה, אמר יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כי הוא "קורא לנתניהו לעצור את החקיקה החד צדדית ולחדש עוד היום את ההידברות בבית הנשיא. אם לא למען הדמוקרטיה, אם לא למען הביטחון, אם לא למען הכלכלה - אז למען שלמות עם ישראל ומניעת שפיכות דמים".

גנץ קרא לחדש את השיחות בבית הנשיא: ''נתניהו, עצור את החקיקה'' | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

עוד אמר גנץ על ראש הממשלה: "הוא מעדיף להתעמת עם ביידן מאשר עם שמחה רוטמן ויריב לוין. הוא משאיר בתפקיד הרגיש של השר לביטחון פנים, את מי שמבקש לעשות פוליטיזציה של עבודת המשטרה. כשנפגוש אירועים קשים יותר וחלילה שפיכות דמים, נתניהו לא יוכל להגיד שלא ידע – כשהוא מפקיד את ביטחון אזרחי ישראל בידי בן גביר, הוא מפקיר אותם. אין ספק, זו ממשלה רעה למדינת ישראל שצריך לקצר את ימיה. ובכל זאת, ובעת הזו במיוחד, מדינת ישראל חייבת להישאר מאוחדת. אסור לקרוע את העם".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף את לפיד וגנץ ואמר כי "הקריאות של לפיד וגנץ לחידוש השיחות בבית הנשיא הן חוסר אחריות לאומי וחציית קו אדום שהם בעצמם קבעו - כינוס הוועדה לבחירת שופטים עם השלמת בחירתו של נציג הקואליציה ומינוי נציג הממשלה, ועצירת החקיקה החד-צדדית".