אוסנת מארק בדמעות בריאיון לאילה חסון: "עברתי לינץ', הרגו אותי"

אחרי שמשכה את מועמדותה לתפקיד מנכ"לית משרד המדע, חברת הכנסת לשעבר מהליכוד התראיינה בתוכנית "המטה המרכזי" ואמרה: "למה משחירים אותי? על מה? על זה שגדלתי באופקים ופרצתי את כל תקרות הזכוכית האפשריות? זה בגלל שאני אישה, מזרחית, ימנית ולצידו של נתניהו"

זמן צפייה: 12:23

בריאיון ראשון אחרי שמשכה את מועמדותה לתפקיד מנכ"לית משרד המדע, חברת הכנסת לשעבר מהליכוד אוסנת מארק אמרה הערב (שבת) בתוכנית "המטה המרכזי" בדמעות: "זה לא סוד שבשלושת השבועות האחרונים עברתי לינץ' תקשורתי מטורף, רק בגלל מספר סיבות - שאני אישה, מזרחית, ימנית ואני לצידו של נתניהו. הרגו אותי".

"רק בגלל זה יירטו אותי כל האליטות", הוסיפה מארק, "מתי מנכ"ל משרד המדע היה אייטם תקשורתי? נבחרו פה מנכ"לים לאורך כל השנים, ומעולם לא היה לינץ' תקשורתי כזה על שום מנכ"ל".

"בואו נשים את העובדות על השולחן", אמרה מארק והעידה על עצמה: "מדובר באישה משכילה, אקדמאית, עורכת דין, החזיקה משרד למשך למעלה מעשר שנים, עשיתי תפקידי רוחב בשירות התעסוקה, תפקידים ניהוליים, הייתי בת 26 כשהייתי ראש מטה של מנכ"ל שירות התעסוקה, ניהלתי את מערך ההשמה של שירות התעסוקה בכל מחוז ירושלים, ובסוף באים אליי ופשוט משחירים אותי. כל האנשים הרעים מהשמאל. מנכ"ל לא צריך להבין במדע, מנכ"ל צריך לדעת לנהל, ואני יודעת לנהל, ויש לי את כל הרזומה המתאים כדי לנהל את משרד המדע".

אופיר אקוניס
השר אופיר אקוניס | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

"השר אקוניס נתן לי את ההצעה", סיפרה מארק על השתלשלות העניינים, "ואחרי שהתחיל מחול השדים פניתי אליו ושאלתי מה יקרה אם ישימו לנו ברקס. אני לא אתן לעצמי שחס וחלילה ועדה תפסול אותי ולא אוכל אחר כך לכהן כמנכ"לית. ראיתי את הגמגומים של אקוניס והחלטתי ללכת הצידה, כי אבא שלי הרים אליי טלפון ובכה לי בטלפון ואמר לי 'תעזבי, הם לא יניחו לך'. למה? על מה משחירים אותי?".

מארק התייחס לנעמה שולץ, שהייתה מנכ"לית משרד ראש הממשלה בתקופת יאיר לפיד, ואמרה: "מה היא הייתה? מפיקת אירועים. מנכ"לית משרד רה"מ שמתעסק במוסד ובמל"ל ובמה לא, ואני שהייתי צריכה לנהל בסך הכל 70 עובדים במשרד המדע, משרד כזה קטן שהוא קטן עליי וקטן על היכולות שלי"

בהמשך תקפה מארק את התוכניות "ארץ נהדרת" ו"זהו זה" ואמרה: "זו גזענות נוראית. על מה? על זה שגדלתי באופקים ופרצתי את כל תקרות הזכוכית האפשריות. אבא שלי היה עובד כדי להביא פרנסה וכדי שנלך ללמוד. אנחנו ארבע עורכות דין בבית. מה, בגלל שאני לצידו של נתניהו? אני אמשיך להיות לצידו של נתניהו".