לפיד מגיב לנתניהו: "אין סרבנות, אנשים מודאגים מהמצב"

ראש האופוזיציה הגיב לדבריו של ראש הממשלה, וטען כי לא קיימת תופעת סרבנות, אלא מדובר באנשים "שלא ירצו לשרת בצבא של מדינה לא דמוקרטית". עוד התייחס לפיד להמשך כהונתו של רה"מ תחת כתבי האישום: "הוא שלושה ימים התסכל על העדות נגדו - אי אפשר לתפקד ככה"

זמן צפייה: 08:43

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התראיין הערב (רביעי) במהדורה המרכזית, והגיב לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לסרבנות בצה"ל. "אין סרבנות, אלא אנשים שמודאגים מהמצב במדינה", אמר לפיד, והוסיף: "אלה אנשים שאומרים שלא ישרתו בצבא של מדינה לא דמוקרטית".

לפיד המשיך לדבר על המחאה נגד המהפכה המשפטית, ואמר: "אנחנו רוצים שיהיה ברור שהמסה הגדולה היא של אזרחים שומרי חוק שלא רוצים שיקרה דבר נורא למדינה. אני נגד מרי אזרחי, אבל נמאס לי מהבכיינות האין סופית של הממשלה".

"אם המהפכה המשפטית תימשך ישראל לא תהיה כמו שהיא ובסופו של דבר ישראל לא תוכל להגן על עצמה. מה שאנחנו רואים זה אנשים מודאגים עד עמקי נשמתם. אני מסביר להם שהנכס הכי גדול של המחאה הוהתנגדות היא המסה האדירה של פטריוטים ציונים שמגנים על המדינה בקפלן ובכל ההפגנות".

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

על האפשרות לחזור לשיחות בבית הנשיא אמר יו"ר יש עתיד כי "אמרנו בואו נסיים, ב-12.7 אמורים לבחור את הנציג החסר בוועדה לבחירת שופטים ואז אפשר לחזור לבית הנשאי ולהמשיך את הישחות. אף אחד לא מבין למה הם חוזרים לחקיקה חד צדדית דורסנית"

עוד התייחס לפיד לדבריו של המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך על המשך כהונתו של נתניהו למרות האישומים הפליליים, ואמר: "נתניהו ישב עכשיו שלושה ימים בבית המשפט המחוזי להסתכל על עדות נגדו. אי אפשר לתפקד ככה. מדינת ישראל זכאית לראש ממשלה במשרה מלאה שלא מרחף מעליו צל פלילי ושלא הופך אותנו למדינה מושחתת בעייני העולם. זה לא טוב למדינה".