הרצוג קורא לממשלת חירום: "זה צו השעה, עלינו להתאחד מול האויב"

נשיא המדינה נשא הצהרה מיוחדת וקרא להקמת ממשלת חירום: "ימים קשים לפנינו, זה הזמן להתאחד". גנץ אמר כי הוא מוכן להיכנס לממשלה לתקופת המלחמה: ליברמן: "ניכנס לממשלת חירום אם נתניהו יבטיח לחסל את חמאס". פרסום ראשון: גורמים מטעם נתניהו פנו לבן גביר, שמסר ש"לא יעמוד בדרך לממשלת אחדות"

זמן צפייה: 35:16

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא הערב (ראשון) הצהרה מיוחדת בצל המלחמה מול חמאס, ואמר כי "המסע שלנו לניצחון עובר רק בנחישות. רק יחד, כאיש אחד ולב אחד". עוד הוסיף הנשיא: "בל נשגה באשליות: ימים קשים לפנינו. זה הזמן להתאחד מול האויב ולפעול כאגרוף נחוש. זה צו השעה והוא צו חירום. הן בעם, הן בכנסת והן בממשלת חירום".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר קודם לכן כי הודיע אתמול לראש הממשלה בנימין נתניהו שהוא "נכון להתייצב למערכה ולדון על הצטרפות לממשלה מתוך כוונה להקים קבינט מלחמה". לדבריו, "עלינו לקחת אחריות ולהתגייס גם כמנהיגים. זו העת לאחד את השורות בהנהגה לתקופת המלחמה". בתוך כך, פורסם לראשונה בחדשות 13 כי גורמים מטעם נתניהו פנו לבן גביר בנוגע להקמת ממשלת אחדות. מטעם השר לביטחון לאומי נמסר כי הוא "לא יעמוד בדרך".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-0810231930' autoplay='0' credit='' desc='הצהרת גנץ' poster='' kid='1_86xoq35f' duration='220']

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, אמר כי "אם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל מתייצבים מול המצלמות ומודיעים לעם ישראל שהממשלה החליטה לחסל את ארגון הטרור חמאס ואת כל מנהיגי הטרור ולא תסתפק בשום דבר פחות מזה - אצטרף לממשלה חירום לאומית ללא שום תנאים. אני מבין שיש לנו אתגרים נוספים בצפון מול חיזבאללה, בני ערובה בתוך רצועת עזה, קהילה בינלאומית ואתגרים רבים נוספים".

"אנחנו נדע להתמודד עם הכל במקביל. אבל סדר העדיפויות חייב להיות ברור - לפני הכל, חיסול החמאס וראשי החמאס", הוסיף ליברמן, "כל הנסיונות למרוח, להקים עוד ועדה, לקיים עוד דיון, זה תסריט ידוע מראש. אני כבר הייתי שם. לכן, אני חוזר ומדגיש, רק התחייבות חד משמעית - בלי אבל, בלי ועדות, בלי גמגומים. רק זה פירושו אכן ממשלת חירום אמיתית. רק כך נחזיר את הביטחון לתושבי הדרום ולשאר אזרחי המדינה ונחזיר את השבויים והנעדרים".

יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳' אמר: "אני מברך על הודעתו של אביגדור ליברמן בדבר נכונותו להצטרף לממשלת חירום לאומית באופן מיידי סביב מטרה אחת ברורה ומוסכמת - חיסול חמאס ושאר ארגוני הטרור ברצועת עזה. אתמול הוכח, למי שעוד היה זקוק להוכחה כזו, שישראל לא יכולה לחיות עם קיומו של ארגון טרור רצחני בגבולותיה. חיסולו המוחלט של האיום הזה הוא מטרתנו המשותפת. אני קורא לשאר מנהיגי האופוזיציה לנהוג באופן דומה. אנחנו חייבים לאחד את העם סביב המטרה הקיומית והחיונית הזו להחזרת הביטחון לישראל, ובעזרת השם לנצח".