לפיד על החברות שמוציאות כספים מהארץ: "לא מצדיק - אבל מבין"

יו"ר האופוזיציה התייחס בריאיון לרזי ברקאי בגלי צה"ל לחברות ההייטק שמוציאות את כספיהן מישראל, ולהשפעות הכלכליות של מהלכי הממשלה החדשה: "ברור שהכלכלה הישראלית תיפגע, אנחנו הולכים להיות הרבה פחות אטרקטיביים"

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס הבוקר (חמישי) בריאיון לרזי ברקאי בגלי צה"ל לחברות ההייטק שמוציאות כספים מישראל, ואמר: "אני לא מצדיק אותם, אבל אי אפשר שלא להבין למה הם עושים את זה".

"ברור לגמרי שהכלכלה הישראלית להיפגע, שאנחנו נהיה הרבה פחות אטרקטיביים - אז הם מוציאים את הכסף בתגובה למצב, הם אנשי עסקים", הוסיף ראש הממשלה. "הולך להיות פה נזק אדיר לכלכלה ואת זה לא אני אומר, אמרו את זה יותר מ-300 הכלכלנים הכי בכירים במדינת ישראל".

ראש הממשלה יאיר לפיד, יחד עם השרים בני גנץ, גדעון סער ומרב מיכאלי
יאיר לפיד יחד עם בני גנץ, גדעון סער ומרב מיכאלי. ארכיון | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

אמש, בריאיון בלעדי לחדשות 13, מנכ"ל חברת ההיטק Wiz אסף רפפורט, שהוציא חלק מכספי החברה מישראל, תקף את הממשלה ואמר: "הממשלה בריצת אמוק נגד מערכת המשפט, יורה ברגל של ההייטק ותגרום לעזיבות הבאות".

לפני כניסתו של יריב לוין למשרד המשפטים, דווח כי הוא מתנה את קבלת התיק בכך שראש הממשלה בנימין נתניהו יבטיח לגבות אותו ברפורמות שהוא מתכנן למערכת המשפט, ואמש פורסם במהדורה המרכזית כי בימים האחרונים השר לוין חושב על אותה ערבות שנתניהו נתן לו - ועל דרכי הפעולה שלו במקרה שהיא לא תתממש.

שר המשפטים יריב לוין
שר המשפטים יריב לוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשיחות סגורות אמר לוין בימים האחרונים כי אם נתניהו יחליט להקפיא את הרפורמה המשפטית ולחכות למשא ומתן, או לחילופין לרדד אותה באופן כלשהו, הוא ישים את המפתחות ויתפטר מתפקידו. לוין אמר את הדברים בהרבה שיחות סגורות, אולי כדי שזה יגיע לנתניהו. לוין הוא אולי האדם שעובד הכי צמוד לנתניהו, ואם הוא מזהה סימני חולשה מצדו של ראש הממשלה - הוא רוצה לשגר אליו את המסר הזה.