נתניהו זעם בסיעת הליכוד: "הכול כאן מוקלט, תמשלו בלשונכם" | האזינו

החוק המעניק מלגות ללוחמים משוחררים שעורר סערה בשבוע האחרון במערכת הפוליטית עבר לבסוף לאחר שבליכוד קיבלו את הצעת הפשרה של שר הביטחון בני גנץ. עם זאת, מהקלטות שהגיעו לידי חדשות 13 עולה כי הדיון אם לקבל את הפשרה היה סוער במיוחד. "אנחנו עושים מעצמנו קרקס", אמר שטייניץ והוביל את נתניהו להתפרץ בשל ההדלפות: "אנשים עושים כאן דברים שלא ייעשו"

זמן צפייה: 00:51

חוק "ממדים ללימודים" אושר הלילה (שלישי) במליאת הכנסת לאחר דיון ארוך וסערה פוליטית שנמשכה שבוע שלם. החוק אושר לבסוף לאחר ששר הביטחון בני גנץ הסכים לקבל את הסתייגות הליכוד כי המענק שיאושר ללוחמים משוחררים יעלה ל-75 אחוזי מימון במקום 66 אחוזים בהצעה המקורית.

במהלך הלילה התקיים דיון בסיעת הליכוד אם לקבל את הצעת הפשרה. בהקלטות שהגיעו לידי חדשות 13 ניתן לשמוע עד כמה הדיון היה סוער.

ח"כ יובל שטייניץ קרא שלא לקבל את הצעת הפשרה. "אני חושב שצריך להצביע נגד", אמר שטייניץ. "עשו קמפיין תקשורתי על הראש שלנו. את המחירים כבר שילמנו. הרי היו לנו שני נימוקים: אחד שאנחנו רוצים 100 אחוז אבל הנימוק העיקרי השני הוא שאנחנו לא רשת הביטחון של הממשלה הזו אם אין לה רוב. נכון שאפשר חריגים, אבל הפעם זה כן היה הנימוק שלנו. אני חושש שאם ניתן יד לפשרה הזו שהיא פשרה קטנה לא הציעו 80 אחוז או 85, זה תקדים מסוכן. אנחנו עושים קרקס מעצמנו אחרי כל מה שאמרנו בשבוע האחרון".

[brightcove_iframe video_id='news-politics--part-2205240932' autoplay='0' credit='' desc='הדברים של רגב שעוררו סערה' poster='' kid='1_utx3d5qa' duration='20']

בשלב הזה התפרץ ראש האופוזיציה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו וזעם וזאת ברקע שורת ההדלפות מהדברים שנאמרים בסיעה: "אני מציע לכם למשול בלשונכם. באמת. הכול כאן מוקלט ומשודר נו. יש כאן דברים, אנשים שעושים מעשים שלא ייעשו. לכן אני מציע לכם שתמשלו בלשונכם".

גם ח"כ שלמה קרעי קרא בסיעה להתנגד לפשרה. "יש לנו עוד סיעות אופוזיציה שהדרישות שלהן יגיעו בהמשך", אמר קרעי. מנגד אמרה ח"כ קטי שטרית: "גפני היה במליאה ואמר 'אם לא תקבלו את ההצעה, אתם מטומטמים'". לבסוף, שלושה ח"כים בליכוד הצביעו בסיעה נגד ההחלטה לתמוך בפשרה: שטייניץ, קרעי ואופיר כץ.

אתמול עוררה ח"כ מירי רגב סערה כשאמרה במהלך ישיבת הסיעה בדברים שהוקלטו גם כן: "ברגע שיש חוק שקשור לחיילים, לנכים, לבטן הרכה של כולנו, צריך להיערך נכון. אין בעיה, קיבלנו החלטה כאופוזיציה שבאף חוק לא מצביעים בעד. באף חוק, רק אם יש מלחמה או מבצע. אבל מה קורה? החלטנו להצביע בעד החוק של השר הזה או הח"כית ההיא, אז אל תבואו לעצמנו בטענות".

"אני אומרת חד וחלק", הוסיפה רגב, "אנחנו כסיעה החלטנו שאנחנו אופוזיציה לוחמת והחלטנו להפיל את הממשלה, אז אין כאבי בטן על חיילים, על נשים מוכות או על מקרי אונס כי כולם מבינים שזה הרציונל. אבל כל הזמן מקבלים החלטה, ואז שואלים 'עם החיילים למה לא?'".