"אין כאבי בטן על נשים מוכות או על אונס": ההקלטות מסיעת הליכוד לקראת ההצבעה

הרוחות בכנסת סערו היום סביב חוק "ממדים ללימודים" שיעלה לקריאה ראשונה במליאה, ומכיוון הליכוד לא צפויות הפתעות. לאחר שנחשפו ההקלטות מישיבת הסיעה פחתו הקולות שסטו מהקו הרצוי על ידי נתניהו, והם צפויים להצביע פה אחד נגד החוק. "בגלל הקמפיין אסור לנו להיכנע"

זמן צפייה: 04:43

הרוחות בכנסת סערו היום (שני) סביב חוק "ממדים ללימודים" שיעלה הלילה לקריאה ראשונה במליאה. מכיוון הליכוד לא צפויות הפתעות, והסיעה צפויה להצביע נגד פה אחד. ההקלטות מישיבת הסיעה, שנחשפו בשבוע שעבר בחדשות 13, עמדו במרכז ישיבת הסיעה היום.

רבים בסיעת הליכוד כעסו על כך שחוסר האחידות בסיעה, שיצא החוצה, פגע בהם, והיום היו כבר פחות קולות שסטו מהקו הרצוי על ידי ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. "אני בדקתי את הריאיונות שלכם", אמר נתניהו בישיבה, "חלק מכם היו מעולים, אבל רובכם - נאדה, כלום, אפס ממה שאמרנו כאן ואמרנו בתדרוכים. אני מדבר בתדרוכים ואני מרגיש ששמים אותי על השתק, כי אין כלום".

[brightcove_iframe video_id='news-politics--part-2205240932' autoplay='0' credit='' desc='ח"כ רגב: "אין כאבי בטן על נשים מוכות או על אונס"' poster='' kid='1_utx3d5qa' duration='20']

"ברגע שיש חוק שקשור לחיילים, לנכים, לבטן הרכה של כולנו, צריך להיערך נכון", אמרה ח"כ מירי רגב, "אין בעיה, קיבלנו החלטה כאופוזיציה שבאף חוק לא מצביעים בעד. באף חוק, רק אם יש מלחמה או מבצע. אבל מה קורה? החלטנו להצביע בעד החוק של השר הזה או הח"כית ההיא, אז אל תבואו לעצמנו בטענות".

"אני אומרת חד וחלק", הוסיפה רגב, "אנחנו כסיעה החלטנו שאנחנו אופוזיציה לוחמת והחלטנו להפיל את הממשלה, אז אין כאבי בטן על חיילים, על נשים מוכות או על מקרי אונס כי כולם מבינים שזה הרציונל. אבל כל הזמן מקבלים החלטה, ואז שואלים 'עם החיילים למה לא?'".

חברת הכנסת מירי רגב
חברת הכנסת מירי רגב | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ/דני שם טוב

"כל אחד מבין שמה שאנחנו אומרים הוא רק אמת", אמר יו"ר הסיעה יריב לוין, "אבל את האמת הזאת צריך לראות, כי אם לא יראו את האמת הזאת יאמינו למה שהם אומרים, וההשלכות של זה ברורות לכם".

"ואחד מכם", זעקה ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן, "בשביל איזה פקקטה כתבה מתחנפת למען עצמו, פוגע בנו ופוגע במדינה. קחו קצת אחריות על עצמכם. אני אמנם באה מבחוץ ולא פוליטיקאית 30 שנה, אבל זה מזעזע".

"אני לא זוכר מקרה אחד שלממשלה הייתה חסרה אצבע והאופוזיציה עזרה לה", אמר ח"כ יובל שטייניץ, "דווקא בגלל הקמפיין אסור לנו להיכנע".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2205231740' autoplay='0' credit='' desc='רה"מ בנט: "אל תעשו פוליטיקה קטנה"' poster='' kid='1_d03ukfbg' duration='52']

מוקדם יותר קרא ראש הממשלה נפתלי בנט לחברי האופוזיציה לא להתנגד לחוק, ואמר לכתבים הפוליטיים בכנסת: "לוחמי צה"ל נלחמו בשבילנו והיום תורנו להילחם בשבילם. תפקידה של האופוזיציה הוא להילחם בממשלה ולא בלוחמים, אל תעשו פוליטיקה קטנה, אל תרימו יד נגד לוחמי צה"ל".

שר החוץ יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת סיעת יש עתיד כי "להצביע היום נגד חוק "ממדים ללימודים" זה לא להצביע נגד הממשלה, זה לא להצביע נגד הקואליציה, זה להצביע נגד הלוחמים. זה לגרום לזה שהלוחמים שלנו, שמסכנים את חייהם יום יום, לא יקבלו את מה שמגיע להם. אני קורא לחברי בליכוד להצביע בעד חוק ממדים ללימודים".

בישיבת סיעת כחול לבן אמר שר הביטחון בני גנץ כי "במהלך הימים האחרונים שוחחתי עם חברי כנסת רבים, גם מהליכוד. כולם מבינים שצריך לתמוך בחוק. כולם גם תמכו בו בעבר. אני קורא להם לעשות את הדבר הנכון, להביא כבוד לנו ככנסת, ששמה את לוחמי צה"ל מחוץ ומעל לפוליטיקה ולא להפוך את ההצבעה למסדר בושה למדינת ישראל".

שרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה בפתח ישיבת סיעת העבודה כי "החיילים היחידים שבליכוד מכירים זה החיילים של נתניהו", והוסיפה כי "בהתנגדות לחוק נחשפת כל הצביעות והשקרנות של הליכוד. אנשים ששנים נשאו לשווא את המילים צה"ל וביטחון וציונות כל כך הרבה פעמים, מצביעים נגד חיילי צה"ל, נגד לוחמי ולוחמות צה"ל".