רגב: יש לבטל הפריימריז לראשות הליכוד; סער: רוצה לדון בזה פה?

עימות התפתח בין שרת התרבות לחבר הכנסת במהלך ישיבת הסיעה. דברי רגב נאמרו בעקבות אמירת יו"ר מרכז המפלגה, לפיה: "היום יצא מכתב על מנת לבטל את הפריימריז לרשימה לכנסת"

זמן צפייה: 02:59

הפלונטר הפוליטי: עימות התפתח היום (רביעי) בין שרת התרבות מירי רגב לח"כ גדעון סער, בעקבות הצעתה לבטל את הפריימריז לראשות המפלגה.

במהלך ישיבת הסיעה, אמר יו"ר מרכז הליכוד, חיים כץ כי: "היום ייצא מכתב זימון למרכז ליכוד על מנת לבטל את הפריימריז לרשימה לכנסת".

בעקבות דבריו של כץ, אמרה רגב: "אני חושבת שצריך להחליט גם על ביטול הפריימריז ליו"ר המפלגה". סער התערב ואמר: "מירי, את רוצה לפתוח את זה פה לדיון?" על כך הגיבה רגב: "אני אומרת את דעתי, אתה יכול להגיד את דעתך".

עוד בחדשות 13:

נתניהו לגנץ: "תשתחרר מהווטו של לפיד – בוא לממשלת אחדות"

מרכז הליכוד יתכנס לאשרר שנתניהו הוא מועמד המפלגה היחיד לרה"מ

מירי רגב, גדעון סער
מירי רגב, גדעון סער | צילום: דוברות הכנסת, נועם רבקין פנטון, רויטרס

העימות בין שני חברי המפלגה התקיים שעות לפני תום המנדט של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, להרכבת הממשלה. מוקדם יותר קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו כינוס של מפלגות גוש הימין, שבו פנה לגנץ פעם נוספת וקרא לו להקים ממשלת אחדות - עוד היום: "אני רוצה להודות לאביגדור ליברמן על שהסיר את הרעיון ההזוי של ממשלת מיעוט, ממשלה שנשענת על תומכי טרור. אני רוצה לשאול את גנץ ואשכנזי - איך יכולתם ללכת אחרי לפיד לרעיון המטורף הזה?".

"עשיתם מעשה שלא ייעשה. בני גנץ, עדיין לא מאוחר. בוא נשב ביחד ונודיע עוד הערב שאנחנו מקימים ממשלת אחדות לאומית", המשיך. "זה מה שישראל זקוקה לו. אסור לדרדר את המדינה לבחירות נוספות. גנץ, תשתחרר מהווטו של לפיד. מה הוא מהלך קסמים עליך? תעשה את הדבר הנכון ובוא לממשלת אחדות".

מוקדם יותר השבוע נפגש נתניהו נפגש עם ח"כ סער במשרדו של ראש הממשלה בירושלים. הפגישה עסקה בנושא הפוליטי ובמאמצים להקים ממשלת אחדות לאומית.

בנימין נתניהו וגדעון סער
בנימין נתניהו וגדעון סער | צילום: רויטרס

כזכור, בתחילת אוקטובר מפלגת הליכוד הודיעה כי נתניהו שוקל לקיים פריימריז בזק לראשות המפלגה. בהודעה נרמז כי המטרה היא לגרום לכחול לבן להבין שלא יקום מחליף לנתניהו בליכוד, ולהביא אותם לשבת עמו בממשלת אחדות. "מטרת המהלך היא ניפוץ אשליית 'המרד בליכוד' שלו מייחלות מפלגות אחרות, דבר שמעכב אותן מלהצטרף לממשלת אחדות", נמסר.

זמן קצר לאחר הודעת הליכוד, כתב בטוויטר ח"כ גדעון סער, הנחשב למועמד הבולט ביותר להחלפת נתניהו: "אני מוכן". בהמשך, לשאלת חדשות 13, אמר במליאת הכנסת: "כשנרצה להתייחס מעבר למילים הפשוטות והברורות, נעשה זאת בצורה מסודרת. הדברים הם ברורים, ואם יהיה צורך להוסיף מעבר לכך נוסיף בזמן אמת".

עם זאת, יממה לאחר מכן נמסר כי חברי המפלגה ייפגשו על מנת לאשרר שנתניהו הוא מועמד הליכוד לכל כהונת הכנסת ה-22. עוד נמסר כי ההחלטה קובעת שהליכוד יהיה שותף אך ורק לממשלה שנתניהו יעמוד בראשה, בין אם לכל תקופת כהונתה או לחלק מכהונתה במסגרת רוטציה.