ח"כ גדי יברקן הודח מכחול לבן - ושוריין במקום ה-20 בליכוד

גנץ הודיע כי החליט להדיח את הח"כ מרשימת מפלגתו, לאחר שהשני דרש מיקום גבוה יותר ברשימה בתמורה להישארותו. יברקן: "עובר בלב שלם למען הציבור שלי". נתניהו: "ברוך שובך - יש הרבה מה לשפר"

זמן צפייה: 00:44

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הודיע היום (רביעי) כי הוא מדיח את ח"כ גדי יברקן מרשימת המפלגה. זאת לאחר שיברקן נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וניהל מגעים עם הליכוד, במטרה לערוק בתמורה למיקום גבוה יותר מהמקום ה-33 שבו היה אמור להיות משובץ בכחול לבן. יברקן אף דרש מכחול לבן שיפור במיקום ברשימה בתמורה להישארותו. "החלטתי בתיאום עם יעלון להדיח מרשימת כחול לבן את ח"כ גדי יברקן", צייץ גנץ בטוויטר.

הליכוד הציעה ליברקן את המקום ה-20 ברשימה, במקום כחלון שפרש, אם יערוק אליה. מזכירות הליכוד אישרה את ההצעה, אך החוק קובע שאם ח"כ עובר למפלגה אחרת המפלגה שלו יכולה לבקש שיוכרז כפורש ולאלץ אותו להתפטר מהכנסת, ולכן לא בטוח שיש היתכנות משפטית למהלך. במקביל, בליכוד צפויות עתירות של חברי רשימה נגד שיריון יברקן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב: "גדי, אני שמח לראות אותך כאן. יש לנו כל-כך הרבה מה לעשות ומה לתקן - במאבק באלימות, בגזענות, למען השיוויון, למען העלאת שארית אחינו ואחיותנו כאן בארץ. אני שמח לראות אותך. ברוך שובך הביתה לליכוד".


לכתבות נוספות בנושא >> 

הזדמנות אחרונה לחיבורים: היום – סגירת הרשימות לבחירות 2020

נתניהו במסר לבנט: אשקול לפטר אותך אם תקשה על איחוד בימין

גדי יברקן מנשק את רגלי אימו
גדי יברקן מנשק את רגלי אימו | צילום: החדשות 13

יברקן מסר לתקשורת כי "בשלהי הכנסת ה-21 הוצע לי לעבור לליכוד תמורת מינוי לשר בכיר, סירבתי משום שהמנדט שניתן לי היה מנדט של כחול לבן, אופורטניזם הוא אינו דרכי, לא כך חונכתי. הערכים עליהם גדלתי הם כאלה שמעולם לא הייתי משתמש במשהו שאינו לא שייך לי, לכן היום אני מחזיר את המנדט למפלגת כחול לבן ביושר ובלב שלם, והולך אחרי הלב שלי ולמען הציבור שלי לדרך חדשה".

"אני יוצא לדרך חדשה בתנועת הליכוד, זו שפעלה למעננו עוד מימי בגין ושמיר שהקהילה האתיופית תמיד הייתה נר לרגלם ועודנה גם היום בהנהגתו של בנימין נתניהו. זה לא סוד כי בעבר השמעתי ביקורת על ראש הממשלה אך מה שמניע אותי זה אך ורק עתיד המדינה ועתיד הקהילה שנותנת בי אמון פעם אחר פעם, חובתי המוסרית לקהילה היקרה שלי, היא לדאוג, לטפל ולפתור את הסוגיות הבוערות אותם אפרסם יחד עם רה"מ", אמר והוסיף: "רוב גדול של ציבור בוחריי אוהב ומעריך את הליכוד ואת בנימין נתניהו, כך גם אני על אף הביקורת שהשמעתי כלפיו בעבר".

Fbj Eh
גדי יברקן, בני גנץ, שלמה מולה, פנינה תמנו-שטה | צילום: עמוד הפייסבוק של ''כחול לבן''

בכחול לבן שוקלים להציב במקום ה-33 שמפנה יברקן את עו"ד מיכל קוטלר-וונש, אשת מפלגת תל"ם של יעלון. קוטלר-וונש היא בתו של ארווין קוטלר, אחד המשפטנים היהודיים המשפיעים בעולם, לשעבר שר המשפטים של ממשלת קנדה.

היום זהו המועד האחרון להגשת הרשימות לבחירות לכנסת ה-23. החל מהשעה 16:00 יחלו להגיע נציגי המפלגות שטרם הגישו מועמדותן אל ועדת הבחירות המרכזית ויירשמו, כשבשעה 22:00 ייסגרו הרשימות.

אתמול הגישו את מועמדותן תשע מפלגות, רובן ככולן אינן צפויות לעבור את אחוז החסימה, ורובן בעלות אג'נדה ספציפית. המפלגות שהגישו אתמול את מועמדותן הן "עוצמה ליברלית וכלכלית", "משפט צדק, לרפורמה במערכת המשפט ולשחרור יגאל עמיר" - שאותה הגישה אשתו של הרוצח, לריסה טרימבובלר, מפלגת "זכויותינו בקולנו", "החזון", "מפלגת הגוש התנ"כי", "הלב היהודי", "מנהיגות חברתית", "אני ואתה – מפלגת העם הישראלית" ו"דעת כלכלה ירוקה מדינה אחת".

לקראת סגירת הרשימות, גובר הלחץ לחיבורים נוספים במחנה הימין. ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר מסר ליו"ר הימין החדש נפתלי בנט כי ישקול לפטר אותו אם יערים קשיים על איחודים כאלה, מאחר שבנט מתנגד לאיחוד עם עוצמה יהודית.

אתמול סיכמו הימין החדש והאיחוד הלאומי על ריצה משותפת כבלוק טכני בבחירות לכנסת ה-23. בהודעה משותפת קראו שר הביטחון נפתלי בנט ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ליו"ר הבית היהודי רפי פרץ "להצטרף אלינו למפלגה אחת מאוחדת לניצחון המחנה הלאומי".