חרף כתב האישום המסתמן: לא צפוי מרד בליכוד נגד רה"מ • פרשנות

החלטת היועמ"ש בתיקי נתניהו צפויה לטלטל את המערכת הפוליטית, אך נראה כי הסיכוי שתוביל למהפכה במפלגה - קטן. רה"מ נוקט בצעדים כדי להבטיח את נאמנות הסיעה, בהם ביטול הפריימריז לרשימה

זמן צפייה: 02:15

תיקי נתניהו: לאחר חודשים ארוכים של חקירות, שימועים והתלבטויות, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיע להכרעה בנוגע לכתבי האישום בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו. ייתכן שכבר היום (חמישי) יפרסם היועמ"ש את החלטתו, ונראה כי משם, הדרך להגשת כתבי האישום נגד ראש הממשלה קצרה.

ברקע הפלונטר הפוליטי והאפשרות לבחירות שלישיות, להחלטת היועמ"ש עשויה להיות השפעה מכרעת על המערכת הפוליטית בכלל ועל מפלגת הליכוד בפרט. האם ייתכן שפרסום החלטת היועמ"ש יוביל לתרחיש שיש מי בישראל שמייחלים לו - "מרד בליכוד"?

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

היועמ"ש קיבל החלטה בתיקי נתניהו – ייתכן שיפרסם אותה כבר מחר

רגב: יש לבטל הפריימריז לראשות הליכוד; סער: רוצה לדון בזה פה?

הנתיב האחרון למניעת בחירות: המדריך המלא ל-21 הימים הקרובים

ראש הממשלה נתניהו
ראש הממשלה נתניהו | צילום: רויטרס

בינתיים - מסתמן שלא. בחינה מדוקדקת של המתרחש במפלגה לא מעלה סימנים לכך שיד המרד עומדת להיות מונפת בקרוב. בנוסף, נתניהו נוקט בצעדים משמעותיים כדי להבטיח שדבר כזה לא יקרה – למשל, ביטול הפריימריז לרשימה לכנסת, עליו הכריז אתמול יו"ר מרכז המפלגה חיים כ"ץ בישיבת הסיעה.

נתניהו משתמש בביטול הפריימריז כדי להעביר מסר ישיר לחברי הליכוד שאומר "תרגעו, אין פריימריז, לא תצטרכו לעבוד קשה. תשאירו לי את העבודה הקשה, להביא מספר מנדטים גדול". כרגע, נראה שזה עובד לו – אין סימני מרד בליכוד בשלב הזה.

כראיה לכך, שרת התרבות והספורט מירי רגב אף הציעה בישיבת הסיעה היום לבטל את הפריימריז לראשות המפלגה, דבר שהוביל להתפתחות עימות בינה לבין ח"כ גדעון סער, שנחשב לאחד מיריביו הבולטים של נתניהו בליכוד ומועמד להחלפתו. בינתיים, נתניהו יכול להיות רגוע. תמיכתה של רגב ובכירי ליכוד נוספים - כנראה מובטחת.