הליכוד נגד בן גביר: אם לא מתאים - לא חייב להישאר בממשלה

במפלגת השלטון תקפו את החלטת סיעת עוצמה יהודית שלא להגיע לכנסת היום כמחאה, ובתגובה השר לביטחון לאומי פנה לנתניהו מול המצלמות ואמר: "אם אתה לא רוצה אותנו, אתה מוזמן לפטר אותנו - זו לא ממשלת ימין מלא מלא"

זמן צפייה: 05:40

בליכוד תקפו היום (רביעי) את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, לאחר שמפלגת עוצמה יהודית לא הגיעה להצבעות בכנסת היום, ומסרו כי "ראש הממשלה מנהל אירועים ביטחוניים רגישים, אם זה לא מקובל על השר - הוא אינו חייב להישאר בממשלה".

בהודעה נכתב כי "ראש הממשלה, שר הביטחון, צה"ל וגורמי הביטחון הם שמנהלים את האירועים הביטחוניים הרגישים והמורכבים שעימם מדינת ישראל מתמודדת. ראש הממשלה הוא שמחליט מיהם הגורמים הרלוונטיים בדיונים. אם הדבר אינו מקובל על השר בן גביר הוא אינו חייב להישאר בממשלה".

בעקבות ההודעה התייצב בן גביר מול המצלמות ומסר הצהרה לתקשורת: "בחרו ממשלת ימין מלא מלא שתגיב על כל טיל. הם הלכו להצביע ממשלה שתפנה את חאן אל אחמר, רפורמה ומענה לטילים. זה לא מממשלת ימין מלא מלא. אנחנו אחרי ארבעה חודשים מקום הממשלה ולצערי כפי שאמרתי בראשי קואליציה - זו לא ממשלת ימין מלא מלא".

השר בן גביר בהצהרה
השר בן גביר בהצהרה | צילום: פלאש 90

"חאן אל אחמר לא מפונה", הוסיף בן גביר, "אפילו בדברים פשוטים יותר כמו טלפונים ששללתי ממחבלים, רה"מ מסמס את ההחלטה הזאת ומאחורי הקלעים פעל כדי לא לאפשר לי לחסום טלפונים למחבלים. אני אוהב את רה"מ, יהודי יקר. אבל צריך לומר - אני אוהב ומחוייב יותר לתושבי שדרות, באר שבע, לכל תושבי מדינת ישראל".

בהמשך פנה בן גביר לנתניהו ואמר: "אם אתה לא רוצה עוצמה יהודית בממשלה אתה מוזמן לפטר אותנו. אני מודיע כאן שאנחנו עוצמה יהודית לא נגיע להצבעות בכנסת עד שרה"מ יבין ויפנים שזו ממשלת ימין מלא מלא. אם הוא רוצה שנהיה בממשלה - הוא צריך להזמין אותנו לדיונים ביטחוניים".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' השיב לדבריו של בן גביר: "זה לא סוד שגם אני חושב שאפשר וצריך להגיב אחרת, טוב יותר, תקיף יותר, נחוש יותר אל מול כלל האיומים - חמאס בעזה, חיזבאללה בלבנון והערבים ביהודה ושומרון. אבל, וזה אבל גדול: הפרס הגדול ביותר שאנחנו יכולים לתת לטרור זה להפיל ממשלה טובה, גם אם לא מושלמת, אבל ממשלה טובה. ממשלה יהודית, ציונית ולאומית, ולהעלות כאן מחדש את השמאל עם תומכי הטרור לשלטון".

Whatsapp Image 2023 05 03 At 0
בית שנפגע מרקטה בשדרות, אתמול | צילום: רויטרס

את ההחלטה שלא להגיע היום לכנסת קיבלו הבוקר בעוצמה יהודית בעקבות "התגובה הרפה", לדבריהם, של ישראל לשיגורי הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה. בעוצמה יהודית קיימו ישיבת סיעה בשדרות במקום להגיע להצבעות בכנסת.

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית כתבה על ישיבת הסיעה בשדרות כי חברי המפלגה "מוחים על המדיניות אותה מתווים רה"מ נתניהו ושר הביטחון גלנט". היא הוסיפה: "אני כמובן זוכרת את האלטרנטיבה הרעה ומבינה ששבירת כלים עלולה להביא לחזרתה אבל אם לא נשנה כיוון ונרוצץ את ראש הנחש, זו תיהיה בכיה לדורות. אזרחי ישראל סופגים עוד יממה של עשרות טילים על ישראל".

יירוט רקטה בשמי שדרות
יירוט רקטה בשמי שדרות | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

104 רקטות שוגרו במהלך הלילה לעבר יישובי עוטף עזה, חיל האוויר תקף ברצועה פעמיים בתגובה. השקט נשמר מאז השעה 05:36 ובתום הערכת מצב, בצה"ל הנחו על חזרה מלאה לשגרה הבוקר בכל הארץ. במהלך הלילה לא היו נפגעים בנפש למעט 2 בני אדם שנפצעו קל בדרכם למרחב המוגן.

דובר צה"ל עדכן כי מטוסי ומסוקי קרב תקפו במהלך הלילה מתחם צבאי ששימש כמחנה אימונים לפעילי מערך הייצור של ארגון הטרור חמאס, מחסן אמצעי לחימה ושני מתחמים צבאיים של הארגון. עוד נכתב כי חיל האוויר תקף מחנה של חמאס ומוצב צבאי של המערך הימי של הארגון וכן הותקפה מנהרה.

רקטה אחת פגעה בחצר בית ביישוב בחוף אשקלון. דובר צה"ל דני הגרי עדכן כי צה"ל תקף בשני סבבים 16 מטרות של חמאס והג'יהאד האסלאמי - שירה את הרקטות. עם זאת, חמאס ידע ואפשר את הירי. עוד הוסיף הגרי כי פלסטיני אחד נהרג באחד המוצבים שהותקפו.