ההקלטות מסיעת הליכוד: "נפסיד את ההנהגה, אנחנו נותנים להם לנצח"

כשהמחאה נכנסת לשבוע העשירי ברציפות והלחץ על הקואליציה והממשלה גובר, בהקלטות מישיבת סיעת הליכוד ניתן להרגיש תחושות של לחץ ותסכול של חלק מחברי הכנסת. אדלשטיין הביע הסתייגות מהליך החקיקה: "אני תוהה אם הכיוון שאנחנו הולכים אליו זה באמת רפורמה שתחזיק לאורך שנים"

זמן צפייה: 04:53

פרסום ראשון: כשהמחאה נכנסה לשבוע העשירי ברציפות שלה, ולקראת יום שיבוש נוסף שיתקיים ביום חמישי והציפייה למתווה הנשיא, בהקלטות שנחשפו הערב (שני) מישיבת סיעת הליכוד, נראה כי חברי הכנסת במפלגת השלטון מתחילים להביע תחושות של תסכול ולחץ.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר על המפגינים כי "הם מאורגנים, יוצאים לרחובות, ואנחנו זורמים עם האירועים. אם נפסיד כולנו נפסיד - נפסיד את ההנהגה. אנחנו נותנים להם לנצח. אנחנו 'פותחים רגליים'. אני מרגיש שהם מנצחים אותנו ואנחנו לא עושים כלום כדי לנצח. התקשרות איתם, היועצת המשפטית עושה הכל כדי לדפוק אותנו".

.

Whatsapp Image 2023 03 13 At 1
נתניהו בישיבת סיעת הליכוד | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה להתערב ולהעביר מסר כי "הממשלה לא תיפול" - ייתכן בתקווה שיודלף. שרת התחבורה מירי רגב הוסיפה כי היה על הממשלה "לצאת עם קמפיין מסודר, סרטונים, אנחנו כבר לא שם". ח"כ אליהו רביבו חיזק: "אין שום דף מסרים, שום אחידות, אנחנו הולכים לנצח מקסימום בקרב, במלחמה בקצב הזה אנחנו מפסידים בגדול".

לעומת הביטחון של רוב הסיעה, יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין הביע הסתייגות ואמר: "אני רק מקווה שהדיון בסיעה יתקיים לפני הקריאה השניה והשלישית. אנחנו מצביעים על החוקים בקריאה ראשונה בלי לקיים דיון בסיעה אני מרגיש עם זה לא נוח, שזה לא נכון. לפחות עד הקריאה השניה והשלישית אני מקווה שנדון. אני תוהה אם הכיוון שאנחנו הולכים אליו זה באמת רפורמה שתחזיק לאורך שנים".

ח''כ אדלשטיין בוועידה הלאומית
ח''כ אדלשטיין בוועידה הלאומית | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על ההסברה מול מתנגדי הרפורמה הוסיף: "אנחנו עוזרים לצד השני. למשל, נתפסנועל המשפט 'לא נעצור לשניה אחת ולא נשנה את הרפורמה'. זה התירוץ הכי טוב לצד השני להגיד שאנחנו בעד הידברות אבל לא עוצרים. אני מכיר אותם. בינם לבין הימין אי אפשר להכניס סיכה. אם כל הזמן נגיד על כולם 'מרצ', יש פה בעיה אמיתית שבין היתר נובעת מסגנון הדיבור שלנו".

ח"כ רביבו תקף את מהלכיו של נשיא המדינה יצחק הרצוג: "עם כל הכבוד לנשיא, התרגיל שהוא עשה לנו הוא תרגיל מסריח. מלכודת דבש. כל אלה שנפלטו מהפוליטיקה מדברים בשם המתנגדים, כולל יעלון, ברק, כולל הנשיא". על האמירה הזאת, בניגוד לאחרות בישיבה, נתניהו בוחר שלא להגיב.

נשיא המדינה יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: חיים צח / לע״מ

חבר הכנסת אלי דלל התייחס לביקורת על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ואמר לנתניהו כי "צריך לקרוא לשר, אני לא רוצה להגיד לקרוא לסדר, אבל הוא צריך לעשות את הדברים בשקט. אם היה קורא למפכ"ל וסוגר איתו את הדברים וקובע את העיתוי אחרי הרמדאן ואחרי פסח, הכל היה נראה אחרת. אין ספק שהיועמ"שית לא בסדר גם. הוא כבר לא שריף, הוא שר, יש לו סמכות ואחריות".