ליברמן: "בממשלה הבאה נדרוש את משרדי הבריאות והפנים"

יו"ר ישראל ביתנו הציג בגני התערוכה את רשימתו לכנסת ה-22 והודיע: "לא נהיה שותפים לממשלה צרה". מועמד המפלגה למשרד הבריאות: פרופ' ליאניד אידלמן – ממובילי מאבק הרופאים והמתמחים

זמן צפייה: 00:41

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הציג הערב (שלישי) בגני התערוכה את רשימת מפלגתו לכנסת ה-22, והודיע: "לא נהיה שותפים לממשלה צרה. בממשלה הבאה נדרוש את משרדי הבריאות והפנים". ליברמן אף הציג את מועמד המפלגה לתפקיד שר הבריאות - ליאוניד אידלמן, לשעבר יו"ר ההסתדרות הרפואית, וממובילי מאבק הרופאים והמתמחים.

"מערכת הבריאות שלנו חולה, חולה מאוד. אותה סבתא ששכבה בפרוזדור ב-1999 עדיין שם. אני רוצה להדגיש שגם לחרדים מגיעים שירותי בריאות טובים", אמר. "אבל לא ייתכן מצב שזה יבוא על חשבון שאר האוכלוסייה. בראש משרד הבריאות חייב לעמוד איש מקצוע שמכיר היטב את כל הצרכים של המערכת. מישהו שגם נהנה מהאמון של הדרג המיקצועי, ומסוגל להבריא אותה. לכן גייסנו מועמד אולטימטיבי – פרופסור ליאוניד אידלמן".

ליברמן ניצל את הבמה כדי לתקוף שוב את נתניהו. "בליכוד איבדו את הדרך. אין אידיאולוגיה, אין עקרונות. אין הבדל בין הליכוד לכחול לבן, בין נתניהו לבין גנץ", אמר. "שניהם מעדיפים ממשלה צרה עם הערבים, החרדים, ומפלגת העבודה. לא נהיה שותפים לממשלה צרה. מי שיגיד לא לממשלת אחדות, לא נמליץ עליו. הראשון מבין המפלגות הגדולות שיגיד כן לממשלת אחדות – עליו נמליץ. יכול להיות שישראל ביתנו תהיה אחת מהגדולות – אני לא פוסל אפשרות כזו בכלל. במקרה אחר, לא נמליץ על אף אחת מהן אצל הנשיא".

עוד בחדשות 13:

ליברמן: "בממשלה הבאה נדרוש את משרדי הבריאות והפנים"

נתניהו נגד ליברמן: הקרב על קולות העולים נמשך • פרשנות

הסקר מוכיח שוב: רק ליברמן יכריע מי יהיה רה"מ הבא • פרשנות

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן | צילום: רויטרס

הקרב בין הליכוד לישראל ביתנו על קולות יוצאי ברית המועצות נמשך. זאת, בשל העובדה כי ראש הממשלה נתניהו מבין כי ליברמן הוא המכשול העיקרי שעומד בינו לבין כהונה נוספת.

התפיסה המדינית של העולים אומנם מזוהה עם הימין, אך מבחינה אזרחית רובם מחזיקים בעמדות שקרובות יותר לשמאל. לכן, ליברמן יכול לנווט את הקולות של בוחריו גם לעבר מחנה גנץ.

נתניהו קיווה שליברמן ייחלש, אך בעוד בבחירות האחרונות הוא קיבל כ-40% מקולות יוצאי ברית המועצות שהצביעו, הסקרים האחרונים, שמנבאים לישראל ביתנו 10-9 מנדטים, מצביעים על כך שכעת יש לליברמן את תמיכתה של כמחצית מאוכלוסייה זו. בשל כך, מבין נתניהו שליברמן מהווה עבורו בעיה גדולה.

נתניהו וליברמן
נתניהו וליברמן | צילום: עמוס בן גרשום לע''מ, רויטרס

בעקבות תובנה זו, בליכוד העלו הילוך בקרב על קולות העולים. המאבק של הליכוד ברחוב הרוסי דומה לצבא מתוחכם שבא עם טילים מתוחכמים ומגלה שעליו להילחם בקלשונים ובמעדרים. כך למשל, בליכוד ניסו לטרגט את המצביעים של ליברמן בפייסבוק, אך גילו להפתעתם שרבים מהם כלל לא מתחזקים חשבון ברשת החברתית.

במפלגה החליטו להשקיע כחמישה מיליון שקלים במטה יוצאי ברית המועצות. בסבב הבחירות הקודם, לדוגמה, לא היה כלל סעיף תקציבי עבור ציבור זה. בליכוד יגייסו מאות אנשים שיגיעו לריכוזי אוכלוסייה, יתפקדו בבתים ויבקשו מאנשים לצאת ולהצביע עבורם. אולם, מה שראינו עד כה הוא רק קצה הקרחון. הקרב האמיתי צפוי להתחיל כשבועיים לפני הבחירות, אז המאבק צפוי להתחמם משמעותית.