ליברמן: "טעות שאנחנו לא גובים מחיר מחמאס"

יו"ר ישראל ביתנו התראיין בתוכנית "שישי" ואמר כי מבחינה מבצעית הביצוע במבצע "מגן וחץ" מושלם, אך הוסיף: "לגבי ראש הממשלה - צריך לזכור שהוא נבחר ב-2009 והגדיר כמטרה את מיגור שלטון החמאס"

זמן צפייה: 10:25

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התראיין הערב (שישי) בתוכנית "שישי", והתייחס למבצע "מגן וחץ": "מבחינה מבצעית - ביצוע מושלם, ומגיע כל הקרדיט לגופי הביטחון", אמר ליברמן, "לגבי ראש הממשלה - צריך לזכור שהוא נבחר ב-2009 והגדיר כמטרה את מיגור שלטון החמאס. זה שאנחנו לא גובים מחיר מחמאס זו טעות, כי הוא נותן לג'יהאד האיסלאמי אישור לירות, ולא מפסיק לקרוא לרצח יהודים".

"אתמול ביקרתי באשקלון ובעוטף עזה ופגשתי את התושבים", אמר ליברמן בפתח דבריו, "המסר שלהם הוא שנמאס להם לחיות בין סבב לסבב. אי אפשר לנהל שגרת חיים בין צבע אדום לצבע אדום, וברור שאנחנו לקראת הסבב הבא. הסבב הזה לא מסיים שום דבר. המטרה של ארגון טרור זה לא הכרעה צבאית - זה לשבש את החיים ולזרוע פחד והרס, והם הצליחו לשתק רבע מאוכלוסיית ישראל. ילדים לא הולכים לבתי ספר, מבטלים הופעות וחתונות, וזו המטרה שלהם".

"כרגע צריך להבין שהכדור במידה רבה נמצא אצל בכירי הג'יהאד האיסלאמי שיושבים בביירות", הוסיף ליברמן, "ברור שכרגע, לפחות לצורך המבצע - המטרות הושגו, אך אנחנו לא יכולים לאפשר המשך פגיעה באזרחים. יש הישגים מרשימים לצה"ל, ואני רוצה את זה להזכיר לכל אותם מקורבים לנתניהו שאיתם הוא הלך לאירוע המשפטי וקראו בכל מיני שמות לאותם טייסים שהם ה"שפיץ" בכל המבצע הזה".

שיגורי רקטות מעזה לישראל
שיגורי רקטות מעזה לישראל | צילום: רויטרס

בהמשך התייחס ליברמן לפגיעה הכלכלית בעקבות המבצע, ואמר כי כשר האוצר במבצע "עלות השחר" הוא התחיל לעבוד תוך כדי המבצע על נושא הפיצויים לבעלי העסקים בעוטף. "מס רכוש ומס הכנסה הגיעו תוך כדי שהיה ירי", אמר ליברמן, "טוב שיסתכלו מה עשינו בעלות השחר וישאלו אם יש מישהו שנשאר לא מרוצה".