ליברמן: לא תהיה העלאת מיסים, אלא ניסיון לשנות דפוסי התנהגות

שר האוצר התייחס בריאיון לחדשות 13 לגזירות החדשות וטען כי "לא המצאנו את הגלגל - זה עובד בכל העולם". לגבי הביקורת של יו"ר האופוזיצה על התקציב שאושר: "נתניהו לא רלוונטי - מרחם עליו"

זמן צפייה: 10:39

שר האוצר, אביגדור ליברמן, התייחס הערב (שני) בריאיון לחדשות 13 לאישור התקציב במששלה וטען כי "לא מדובר בגזירות, אלא בהרקבה בשורות. יש פה ניסיון לשנות דפוסי התנהלות, כמו למשל הסוכר במשקאות הממותקים - כאשר ישראל היא שיאנית בצריכת הסוכר בעולם. יש לנו 600 אלף חולי סכרת, ואחוז גבוה מאוד מתוכם חולים קשים".

עוד הוסיף לומר ליברמן בנושא: "מעבר לכך, הסוכר יוצר מעמסה כלכלית כבדה על מערכת הבריאות. מי צורך את זה בעיקר הם צעירים והשכבות חלשות, ולכן צריך לשנות את זה". עוד התבטא בנושא התקציב: "זה שהממשלה המורכבת הזאת אישרה את התקציב פה אחד - זה הישג בפני עצמו".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד: "התקציב טוב, מדויק ונותן מענה למה שהמדינה צריכה"

לאחר תקיפת האנייה: שגריר איראן בבריטניה זומן לשיחת נזיפה

המורה יותם אוקון הואשם באונס תלמידתו בת ה-12

שר האוצר אביגדור ליברמן
שר האוצר אביגדור ליברמן | צילום: חדשות 13

כמו כן, התייחס שר האוצר לאסונות הטבע שהכו ברחבי העולם וכבר גרמו למותם של מאות בני אדם: "לא ניתן להתכחש, כלים חד פעמיים מזהמים וגם בתחום הזה ישראל היא שיאנית הצריכה בהם. זה לא יכול להימשך כך. לא המצאנו את הגלגל - כך זה עובד בעולם כולו". כשנשאל ליברמן לגבי הביקורת של יו"ר האופוזיציה בנימין נתנהו על התקציב, השיב: "הוא לא רלוונטי, סך הכל אני ממש מרחם עליו".

בהתייחסו למשבר בין משרד האוצר לחקלאים, ענה: "הבעיה שלנו היא שנותרו לנו פחות מ-7,000 חקלאים, כאשר הגיל הממוצע שלהם הוא 66, וזה בעקבות עליית מחירי הפירות והירקות בעשרות אחוזים". בהמשך לאותו נושא, הוסיף: "בכל הקשור למחירים, פערי התיווך הם הגדה אורבנית. מי שמחלק את השוק הם איגודי החקלאים עצמם". על המפגינים והמתנגדים לרפורמת החקלאות שיזם יחד עם השר עודד פורר: "עסקנים שנהנים".  

לבסוף, כשנשאל ליברמן על אפשרות של סגר בחגים, אמר: "אני סומך על קבינט המומחים בנושא הזה. השיקולים כאן יהיו ענייניים בלבד". כנתבקש להגיב לדבריו של יו"ר האופוזיציה נתניהו לפיהם תוך שישה שבועות ישנם בישראל 2,000 מאומתים מדי יום: "זה לא אנחנו הגענו למצב הזה, זה כל העולם הגיע, בעוד שנרשמת עלייה במדינות כמו ארה"ב, ספרד ויוון. ה