גנץ התחייב לליברמן – ניקח אותך לכל ממשלה שתקום

כחול לבן הבטיחה ליו"ר ישראל ביתנו כי הוא יישב איתם בכל קואליציה - זאת מתוך ההבנה שהוא לא מתכוון לחזור למחנה הלאומי וכדי שלא יחשוש שתקום ממשלה בלעדיו

זמן צפייה: 11:32

כחול לבן פועלים במרץ מאחורי הקלעים כדי להיות אלה שירכיבו את הממשלה הבאה - ועובדים כדי לשריין את תמיכתן של המפלגות מגוש המרכז-שמאל.

הצעד הראשון שלהם הוא לשריין את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. בכחול לבן מבינים שליברמן לא מתכוון לחזור למחנה הלאומי, וכדי שהוא לא יחשוש שתקום ממשלת אחדות בלעדיו – הם מעבירים לו הבטחה שהוא יהיה איתם בכל ממשלה. הברית השנייה היא עם העבודה, כאשר בני גנץ צפוי להיפגש בימים הקרובים עם עמיר פרץ ולשריין את מפלגתו בגוש המרכז-שמאל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ריבלין: "הקריאה לכינונה של ממשלת אחדות – חשובה"

נתניהו לגנץ: "בוא ניפגש היום – אין ברירה מלבד ממשלת אחדות"

ליברמן: "נתניהו נאחז בקרנות המזבח – קריאתו לאחדות מזויפת"

Whatsapp Image 2019 08 06 At 1
משה (בוגי) יעלון, בני גנץ, יאיר לפיד וגבי אשכנזי | צילום: דניאל חג'בי, חדשות 13

נוסף לכך, כחול לבן רוצים שגנץ יהיה הראשון לקבל את המנדט מהנשיא להרכבת הממשלה, למרות ההבנה שייתכן ועדיף להיות השני. לכן הם יבקשו מהרשימה המשותפת ומהמחנה הדמוקרטי להמליץ עליהם.

מאבק נוסף, ומאוד משמעותי, הוא הניסיון לנצח בקרב על הכנסת. כחול לבן רוצים להחליף את יושב הראש הנוכחי, יולי אדלשטיין, במועמד מטעמם – ככל הנראה מאיר כהן, ומנסים לגבש רוב לטובת זה כדי להשתלט על הכנסת.

ביום ראשון יחל נשיא המדינה את סבב ההתייעצויות עם כל הסיעות שנבחרו לכנסת ה-22, ולאחריו ימשיך בשיח עם המועמדים המומלצים לקבלת המנדט להרכבת הממשלה. סבב ההתייעצויות צפוי להימשך כיומיים, ובתומן ריבלין יזמן אליו במידת הצורך את המועמדים הרלוונטיים להרכבת הממשלה. כפי שנעשה בבחירות הקודמות, הפגישות בין הנשיא למפלגות ישודרו בשידור חי על מנת לקדם שקיפות מול אזרחי ישראל.

סיעת כולנו בסבב התייעצות עם הנשיא ריבלין
סיעת כולנו בסבב התייעצות עם הנשיא ריבלין | צילום: מארק ניימן/ לע''מ

מוקדם יותר היום גנץ הגיב לקריאת נתניהו לממשלת אחדות בישיבת סיעת מפלגתו, ואמר כי "אני מעוניין ומתכוון להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית בראשותי. ראוי כי כולנו נעמיד את טובת העם לפני כל שיקול אחר. לאחר מערכת בחירות שנכפתה על אזרחי ישראל, העם יצא לקלפיות והכריע הכרעה ברורה - העם בחר אחדות. כחול לבן בראשותי ניצחה את הבחירות".

"המשא ומתן יוכתב על ידי וינוהל באחריות ובשיקול דעת על מנת למצות את המיטב עבור כלל אזרחי המדינה בנסיבות הפוליטיות שנוצרו. הוא ידרוש נחישות ועמידה על עקרונותינו, אין ולא יהיו קיצורי דרך. ממשלת שיתוק פוליטי לא תיטיב עם אזרחי ישראל. כדי להקים ממשלת אחדות לא באים עם בלוקים פוליטיים וספינים, אלא מתוך כנות, ממלכתיות ורצינות".