ליברמן: "נתניהו איום קיומי למדינת ישראל, הוא חייב להסתלק"

יו"ר ישראל ביתנו תקף באירוע "שבתרבות" בבאר שבע את הממשלה והעומד בראשה: "חייבת לקום ממשלה בלי נתניהו ובלי עסקני ש"ס ויהדות התורה". 7 שנים לאחר שאיים לחסל את הנייה, הוא אמר: "חייבים לחזור לסיכולים הממוקדים"

אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו
אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, תומר נויברג, פלאש 90

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התארח היום (שבת) בשבתרבות באר שבע בהנחיית ליאור קינן ואמר על ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא "סכנה קיומית למדינת ישראל. הוא חייב להסתלק, הפך הכל לאישי". כמו כן, שבע שנים לאחר שהתארח באותו האירוע ואיים על ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה, ליברמן אמר היום כי "חייב לחזור לסיכולים ממוקדים לכל ראשי חמאס בעזה".

"חייבת לקום ממשלה בלי נתניהו ובלי עסקני ש"ס ויהדות התורה", אמר ליברמן באירוע. "צריך להפריד בין העסקנים לבין האוכלוסיה החרדית. אסור שנתניהו ימשיך אפילו יום אחד - הוא איום קיומי למדינת ישראל וחייב להסתלק. ש"ס, יהדות התורה, סמוטריץ' ובן גביר אלה מפלגות לא ציוניות. צריך להקים ממשלה ציונית, ללא המפלגות הערביות. בקצב הזה יהיה פה רוב אנטי ציונים במדינה".

Whatsapp Image 2023 08 26 At 1
ליברמן באירוע שבתרבות באר שבע | צילום: דיאגו מיטלברג
Whatsapp Image 2023 07 30 At 1
רה''מ נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: אביר סולטן, פול

ליברמן התייחס בין היתר לנסיעתו של שר הביטחון יואב גלנט לארצות הברית, שם הוא צפוי להיפגש עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ועם השגריר באו"ם גלעד ארדן. ליברמן תקף את ראש הממשלה ואמר: "זה שנתניהו מונע משר הביטחון להיפגש עם מזכיר ההגנה האמריקני מעיד על כך שהוא מעדיף אינטרסים אישיים על אינטרסים לאומיים. הוא הפך אותנו למצורעים כלפי מנהיגים מהעולם".

"יש אובדן שליטה, כל יום קורה משהו. מי אחראי על גל הטרור? זה לא דגי רקק, הפקודות יוצאות מעזה. צריך לסכל ראשי טרור של חמאס עזה. נתניהו מעניק להם חסינות, הם יודעים שלא יקרה להם כלום. הגורם הכי חזק באיו"ש זה חמאס וג'יהאד. חייב לסכל את ראשי הטרור".

אסמאעיל הנייה בעצרת חמאס בעזה
אסמאעיל הנייה בעצרת חמאס בעזה | צילום: רויטרס

יו"ר ישראל ביתנו התארח בשבתרבות באר שבע לפני כשבע שנים והבטיח אז: "אם אני שר הביטחון, תוך 48 שעות אסמעייל הנייה מת". מאז ליברמן אכן היה שר הביטחון, הנייה עדיין חי, והיום ליברמן אמר כי "חייב לחזור לסיכולים ממוקדים לכל ראשי חמאס בעזה".

על המתיחות בגזרה הצפונית הוסיף שר הביטחון לשעבר: "חיזבאללה מתגרה בנו יום יום. ראש הממשלה מונע מהצבא מלהגיב. מערכת הביטחון המליצה על תגובה ונתניהו פסל. נתניהו לא מסוגל לקחת אחריות לא מסוגל להגיב על כלום".