ליברמן: "הדרישה לאסור מכירת כרטיסים לגן חיות בשבת - בריונות"

יו"ר ישראל ביתנו התייחס לפרסום בחדשות 13 על דרישת האדמו"ר מגור, ואמר כי "אנחנו לא מבקשים לפתוח מרכולים בשבת במאה שערים, אבל לא נסכים לפגיעה בסטטוס קוו הקיים"

זמן צפייה: 01:26

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס היום (שישי) לפרסום בחדשות 13 כי הרבי מגור דורש לאסור מכירת כרטיסים בגן החיות התנ"כי בשבת, ואמר כי "זהו ניסיון בריוני וכוחני של החרדים להפוך את מדינת ישראל ממדינה יהודית למדינת הלכה".

"גן חיות התנ"כי הוא אחד הגנים היפים ביותר במדינת ישראל ומאות אלפי מבקרים נהנים ממנו מדי שנה. גן חיות זה הוקם לפני עשרות שנים ורוב הביקורים בו הם בשבתות ובחגים", הוסיף ליברמן. "אנחנו לא מבקשים לפתוח מרכולים בשבת במאה שערים, אבל לא נסכים לפגיעה בסטטוס קוו הקיים".

האדמו"ר מגור דורש לאסור מכירת כרטיסים בגן החיות התנ"כי בשבת

הליכוד לליברמן ולחרדים: חתמו על ההסכמים - אח"כ נדון במחלוקות

ליברמן: "אם לא תקום קואליציית ימין - זו לא תהיה אשמתנו"

"לא מחפשים הרפתקאות". שר הביטחון ליברמן
"לא מחפשים הרפתקאות". שר הביטחון ליברמן | צילום: רויטרס

כידוע, המתיחות בין ליברמן למפלגות החרדיות עומדת במרכז הקשיים להקמת ממשלה. ביום רביעי, הבהיר יו"ר ישראל ביתנו כי אם לא תקום ממשלת ימין, האחריות לכך לא תהיה עליו. "ביומיים האחרונים שמעתי אין ספור איומים מצד הח"כים החרדים בנוסח: נלך לבחירות חוזרות או נקים ממשלה בלי 'ישראל ביתנו'. אני מצטער שבמקום לנהל שיח ענייני, החרדים בחרו להתגרות, להשתלח ולאיים", כתב ליברמן.

ביום שני, העניק נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לנתניהו ארכה של שבועיים להשלמת מלאכת הרכבת הממשלה. זאת, בתום פגישה משופת במשכן הנשיא. "לאחר שהצגת בפניי את הצורך בהארכת התקופה להשלמת תהליך הרכבת הממשלה, הריני מאריך את התקופה הנתונה לך לשם מילוי התפקיד בארבעה עשר יום", נכתב במסמך הרשמי שכתב הנשיא.

במשך 26 ימים, מאז הוטלה הרכבת הממשלה על נתניהו, התקיים משא ומתן קואליציוני בין המפלגות, אך פערי הדרישות בין הצדדים גדולים מאוד, מצב שהקשה על הרכבת הקואליציה.

בשבוע שעבר פורסם כי יהדות התורה פוצצה את המשא ומתן הקואליציוני בעקבות ויכוח פנים-מפלגתי על חלוקת התיקים הבכירים. חבר במפלגה אמר לאתר החדשות החרדי "כיכר השבת" ש"אמנם הצלחנו בענק בבחירות, אבל כגודל ההצלחה - גודל הקרב הפנימי, כל אחד נגד השני. ישנה מחלוקת גדולה בין 'אגודה' ל'דגל', וליצמן לא מעוניין ש'דגל' תקבל סגן שר במעמד שלו בנוסף לתיק ועדת הכספים. אומנם יש הסכמים על 50:50 אבל בפועל המאבק הפנימי רק התעצם".