ליברמן: "הטיפול במשבר הנגיף הוא מחדל - נתניהו עשה מניפולציה"

יו"ר ישראל ביתנו ביקר את ניהול משבר הקורונה, והצהיר כי רה"מ "ניצל המצב באופן ציני". עוד התייחס לאפשרות של בחירות רביעיות: "נתניהו לא החליט עדיין, בטח תהיה התייעצות משפחתית בסופ"ש"

זמן צפייה: 06:54

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ביקר היום (חמישי) בחריפות את ניהול משבר הקורונה ברייאון לחדשות 13. "כל הטיפול הוא מחדל", הצהיר. "יש אנדרלמוסיה במערכת החינוך, אנדרלמוסיה בנושא החזרת הלוואות לעצמאים. מה שעשה נתניהו זאת מניפולציה ותחזוקה של פחדים".

"הוא משווה אותנו לספרד, ארה"ב, שוודיה – אבל צריך להשוות תפוחים לתפוחים", המשיך ליברמן. "בישראל מתו 239 אנשים, ביוון – מדינה בסדר גודל כמו שלנו באזור – מתו 147. ברשות הפלסטינית מתו שניים, בירדן – 9, בקפריסין – 26.  הממשלה הזאת התקינה 70 תקנות לשעת חירום. במלחמת יום הכיפורים תוקנו 11. ברגע שיש פחד העם מתלכד סביב ההנהגה. ברור שיש פה מדחל ושנתניהו ניצל את משבר הקורונה בצורה הכי צינית". כשנשאל מה דעתו על מינוי בנט לתפקיד שר הבריאות, השיב: "צריך שר בריאות מקצועי".

אביגדור ליברמן בריאיון לחדשות 13
אביגדור ליברמן בריאיון לחדשות 13 | צילום: חדשות 13

בהתייחס לפסיקת בג"ץ שמאפשרת להטיל על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה, אמר יו"ר ישראל ביתנו: "המפלגה היחידה שלא הגישה שום עתירה לבג"ץ נגד נתניהו ממפלגות האופוזיציה – היא ישראל ביתנו. אמרתי שיש חוק רע והצבעתי נגדו, אבל יש חוק - ולא צריך להתערב. הבעיה האמיתית היא חיכוך הולך וגובר בין הרשות השופטת לרשות המבצעת ולרשות המחוקקת. כשיש חיכוך כזה חייבים לעשות רפורמה עמוקה – חוקה לישראל. אם ניכנס לקואליציה הבאה זאת תהיה אחת הדרישות. לא ניכנס לקואליציה הזאת".

על השאלה אם הוא סבור כי אפשרות הבחירות הרביעיות ירדה מהפרק, השיב: "ברור שנתניהו מתמרן והוא לא החליט עדיין עד הסוף. הוא יתייסר ויתלבט עד הרגע האחרון. בטח תהיה התייעצות משפחתית בסוף השבוע. סדר העדיפויות של נתניהו זה תמיד ה'בייס' – ובימין יש לא מעט מאוכזבים ותוקפים. הוא מבין שברגע שיחלק תיקים יהיו עוד כמה לא מרוצים בליכוד".

עוד הוסיף ליברמן בהתייחס לממשלה שעתידה לקום: "זו הממשלה הראשונה בעולם שקודם מקימים ממשלה, מחלקים כיסאות ורק אח"כ מנסחים קווי יסוד. ממשלה בלי קווי יסוד אבל עם 36 שרים".