לוי-אבקסיס לסדרנית בכנסת: "חצופה, תעופי ממני" | תיעוד

במהלך דיון בוועדת הכספים הורה היו"ר קושניר לח"כ לוי-אבקסיס לצאת. סדרנית שניגשה להוציאה נענתה בקריאות "אני אתבע אותך, אל תגעי בי". אבקסיס: "מעולם לא חוויתי התנהגות אלימה כמו הערב"

זמן צפייה: 01:21

עימות חריג: במהלך דיון ועדת הכספים שהתקיים הערב (חמישי) בעניין הסעיף שנפל בהצבעה במהלך ההצבעות על תקציב 2022, חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס התבקשה על ידי יו"ר הוועדה אלכס קושניר, לצאת. לאחר שלוש קריאות, עובדת משמר הכנסת ניסתה להוציאה ולוי צעקה עליה: "את לא תגעי בי. אני אתבע אותך. אף אחד לא ילחץ לי על הצלעות. חצופה. תעופי ממני ואל תגעי בי".

זמן קצר לאחר התקרית, חברת הכנסת אבקסיס כתבה בעמוד הפייסבוק האישי שלה כי "אני מכבדת מאוד את סדרניות וסדרני הכנסת ומעריכה ביותר את עבודתם, אך יש דרך להוציא חברי כנסת בלי לפעול בצורה אלימה. אין הגדרה אחרת ללחיצה חזקה על הצלעות פרט לאלימות ובריונות". עוד הוסיפה לכתוב חברת הכנסת מהליכוד: "מעולם לא חוויתי התנהגות אלימה שחדרה לפרטיותי כפי שחשתי הערב בדיון בועדת הכספים".
אורלי לוי אבקסיס והסדרנית מרינה מץ
אורלי לוי אבקסיס והסדרנית מרינה מץ | צילום: יניר קוזין כתב גל''צ וערוץ כנסת

יו"ר הכנסת מיקי לוי מסר בתגובה לאירוע כי "האלימות המילולית שנוקטים בהם חברים באופוזיציה חצתה את כל הגבולות. אני מגנה את ההתנהגות החצופה, הפוגענית והמזלזלת של חברת הכנסת אבקסיס כלפי סדרנית בכנסת, שבסך הכל עשתה את עבודתה נאמנה. עובדי הכנסת לא יהיו שק החבטות של חברי כנסת שאיבדו כל רסן".

יו"ר הכנסת הוסיף: "נפגשתי עם סדרנית הכנסת מרינה מץ, שאותה אני מכיר במשך שנים רבות במשכן, שאלתי לשלומה והתנצלתי בשם חברי הכנסת על העלבונות שנאלצה לספוג. אני בוש ונכלם וקורא פעם נוספת לח"כ יריב לוין לאפשר את הקמתה של ועדת האתיקה. כל דקה שעוברת ללא ועדת אתיקה מתפקדת רק מדרדרת את הבית הזה לתהומות עמוקים יותר".

מנכ"ל הכנסת גיל סגל שוחח גם הוא עם הסדרנית ואמר לה כי הוא מוקיע את היחס לו זכתה.