למרות ההבטחה לממשל ביידן: נתניהו קיים דיון על המאחז אביתר

פרסום ראשון: חרף ההתחייבות של נתניהו לממשל ביידן - נתניהו כינס לבקשת סמוטריץ' ובן גביר דיון בשאלת יישוב מחדש של המאחז אביתר. הרמטכ"ל הלוי והשר גלנט התנגדו: "החלטה נפיצה לפני רמדאן". לאחר ששמע את גורמי הביטחון - נתניהו החליט שלא להכריע

זמן צפייה: 01:32

פרסום ראשון: למרות ההבטחות של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאמריקנים בעניין ההתיישבות, אתמול (ראשון) הוא קיים דיון בשאלה איך ליישב את המאחז אביתר ולהקים את הישיבה במקום. הדיון התקיים לבקשתם של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', כשבחדר נכחו גם גם שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, מתאם פעולות הממשלה אלוף רסאן עליאן בשטחים ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

גורמי הביטחון ובראשם הרמטכ"ל והשר הביטחון הביעו התנגדות להקמת הישיבה בעיתוי הנוכחי, בשל המתיחות המדינית-ביטחונית הן מול הפלסטינים והן מול ארצות הברית ואירופה. גלנט אמר: "אי אפשר לקדם מהלך כזה שבועיים לפני תחילת הרמדאן, זו החלטה מאוד נפיצה". עוד אמרו במערכת הביטחון כי המהלך יוביל להתססת השטח בעת הנוכחית. עם זאת, הדיון הסתיים ללא שורה תחתונה, וראש הממשלה עדיין לא קיבל החלטה סופית.

ביידן ונתניהו
ביידן ונתניהו | צילום: רויטרס

בדיון השתתף גם בשיחת וידאו לפרק זמן קצר גם ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי, שנמצא בשיחות בוושינגטון בנוגע בסוגיה האיראנית. האמריקנים ידברו גם על הסוגיה הפלסטינית - ואני לא בטוחה בכלל הילה, או ליתר דיוק בטוחה, שהאמריקנים לא יאהבו לשמוע שנתניהו מקיים דיונים בעניין צעדים בהתיישבות, וזו גם הסיבה שבלשכת רה"מ ניסו לשמור על הדיון הזה מתחת לרדאר.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הם "לא מתייחסים לדיונים סגורים". מלשכותיהם של שר הביטחון והשר לביטחון לאומי לא נמסרה תגובה.  בצה"ל אמרו כי הם "לא מתייחסים לדיונים סגורים".