סער מפרק את המחנה הממלכתי: "דורש להצטרף לקבינט המלחמה"

בכנס בת"א הודיע סער כי תקווה חדשה תפוצל מכחול לבן - ודרש להצטרף לקבינט המלחמה. הוא מתח ביקורת על גנץ ואיזנקוט: "לצערי, הם אינם מבטאים בו את הקול, העמדות והדגשים שאני הייתי מביא. ישראל היום זקוקה לחלופה של ימין ממלכתי. אם אנחנו לא נוביל זאת - איני רואה מישהו אחר שיוכל לעשות זאת". גנץ: "תודה ובהצלחה"

זמן צפייה: 01:06

השר גדעון סער הודיע הערב (שלישי) כי הוא מפרק את המחנה הממלכתי, וסיעת תקווה חדשה תפוצל מכחול לבן. בכנס פעילים בת"א לסיכום הבחירות לרשויות המקומיות, הודיע סער על המהלך - ודרש להצטרף לקבינט המלחמה. הוא אמר: "אני מכבד את ידידיי, נציגי המחנה הממלכתי בקבינט המלחמה, אך לצערי הם אינם מבטאים בו את הקול, העמדות והדגשים שאני הייתי מביא לשם". ועדת הכנסת צפויה להתכנס מחר בערב לאשר את בקשת הפיצול של תקווה חדשה מהמחנה הממלכתי. גנץ הגיב על הודעת סער: "תודה ובהצלחה".

לדברי סער, "קולנו, קולו של הימין הממלכתי, חיוני היום יותר מאי פעם. ישראל היום זקוקה לחלופה של ימין ממלכתי. אם אנחנו לא נוביל זאת - איני רואה מישהו אחר שיוכל לעשות זאת. לכן הגעתי להחלטה: לאחר התייעצות ועל דעת חברי לסיים את השותפות עם מפלגת כחול לבן ולהקים מחדש לאלתר את סיעת תקווה חדשה - הימין הממלכתי בכנסת כסיעה עצמאית שתבטא באופן צלול את תפיסת העולם הלאומית ממלכתית שלנו".

עוד אמר: "אני מודה לבני וגדי ולחברים האחרים על תקופת העבודה המשותפת, ומאמין שעוד יבואו ימים בהם נשתף פעולה בעתיד כשתי מסגרות פוליטיות נפרדות. מרגע זה בכוונתי לפעול ולצרף אלינו כוחות פוליטיים נוספים שיובילו לגיבוש חלופה, ואני מדגיש חלופה של כוח פוליטי חזק של ימין ממלכתי, כפי שציבור רחב מייחל שיקרה".

גנץ וסער. ארכיון
גנץ וסער. ארכיון | צילום: אוליבייה פיסטוסי, פלאש 90

חבר הכנסת מתן כהנא, ממפלגת המחנה הממלכתי אליה הגיע כחלק מכחול לבן, התייחס בחשבון הטוויטר שלו: "אני עם בני וגדי. נשארנו מפלגת מרכז עם כנף ימין איתנה, שאני בטוח שעוד תתחזק בעתיד".

בסביבת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר טענו: "אם נתניהו ייענה לדרישת סער להצטרף לקבינט הקטן - השר בן גביר ידרוש גם להצטרף. חייבים לשנות את הקונספציה של הקבינט הקטן ולהוביל להכרעה".

ח"כ גדעון סער
השר גדעון סער | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

לפני כשבועיים הציג סער חלק מחילוקי הדעות מול גנץ, ובריאיון לערוץ כנסת אמר כי הוא לא פוסל ישיבה בממשלה עם הליכוד בראשות בנימין נתניהו: "החרמות צריכות לעבור מהעולם. כולל נתניהו".