לפיד: "אם נתניהו ירצה לבטל את הרוטציה - נתמוך בשינוי החוק"

יו"ר יש עתיד אמר בוועדה המסדרת בהצעת חוק יסוד הממשלה כי "נסכים להחזיר את החוקים למקור". ליברמן: "מקווה שהדברים נאמרו בבדיחות הדעת או הוצאו מהקשרם"

זמן צפייה: 02:23

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר היום (שני) בדיון בוועדה המסדרת בהצעת חוק יסוד הממשלה כי אם נתניהו ירצה לבטל את הרוטציה - מפלגתו תתמוך בשינוי החוק והליכה לבחירות: "בכל רגע נתון שלא יתחשק לנתניהו לקיים את הרוטציה, כל מה שהוא צריך לעשות זה לבוא אלי ולהגיד 'אנחנו רוצים להחזיר את החוקים האלה לנוסחם המקורי' - אנחנו נגיד כן. אנחנו נסכים להחזיר את החוקים האלה למקור. החוקים האיומים והמבישים והמבזים האלה צריכים להתבטל".

לפיד המשיך ותקף את כחול לבן ואמר "העיקר שאתם מוכרים לעצמכם שבגלל מצב החירום הלאומי החלטתם להיכנס לממשלת נתניהו החמישית. זחלתם לממשלת נתניהו החמישית. לפני שהלכתם לפוליטיקה, אתם חשבתם שנתניהו הוא נוכל. על מה מבוסס עכשיו אם ככה ההסכם הזה? על זה שאתם חושבים שהוא השתנה?אתם יודעים שהוא לא השתנה, אז עשיתם הסכם של נוכלים. כל החוקים שמונחים פה הם חוקים של נוכלים".

יאיר לפיד בדיון בוועדה המסדרת
יאיר לפיד בדיון בוועדה המסדרת | צילום: ערוץ הכנסת

לפיד התייחס גם להסכם הרוטציה ואמר כי "יש בהסכם הזה יותר חורים מאשר במגרש הגולף החביב על ביבי בקיסריה. רק בסעיף התקציב יש שלוש דרכים להפיל את הממשלה - בלי שגנץ אפילו יתקרב לבלפור. אתם באמת חושבים שיש סיכוי בעולם שהוא יפנה לו את בלפור? אתם הרי יודעים שזה לא יקרה, ברור לכם שזה לא יקרה".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס לדברים של לפיד וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הופתעתי לשמוע את הצהרתו של לפיד להצלת נתניהו על חשבון גנץ. אני מקווה שהדברים נאמרו בבדיחות הדעת או הוצאו מהקשרם".

לפיד הגיב לדבריו של ליברמן ואמר "‏‎איווט, ככה אתה מכיר אותי? אין לי שום כוונה להציל את ביבי. היחיד שהציל אותו זה בני גנץ. אם עוד שנה, אחרי הקורונה, תהיה לנו אפשרות להפיל את הממשלה, ברור שנפיל אותה".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-part-2004271350' autoplay='0' credit='ערוץ הכנסת' desc='תמר זנדברג מוצאת בכוח מדיון בוועדה המסדרת' kid='1_2x2cgear' duration='104'']

בתוך כך, ח"כ תמר זנדברג הוצאה מכוח על ידי מאבטחי הכנסת במהלך הדיון בדרישת יו"ר הוועדה איתן גינזבורג. תחילה זנדברג סירבה לצאת מהדיון ובהמשך הגיעו כאמור המאבטחים ומשכו אותה בכוח החוצה, תוך שח"כ עידן רול צועק לעברו: "איתן על הבניין הזה עדיין כתוב כנסת ישראל ולא הבית של איתן, שבועיים אתה בכנסת תראה לאיזה מקומות הובלת אותה".