לפיד: ממשלה בתמיכת המשותפת עדיפה בהרבה על השיתוק הנוכחי

בכיר כחול לבן התייחס לפלונטר הפוליטי, טען כי ממשלת אחדות לאומית אינה אפשרית משום שנתניהו דוחה אותה על הסף וכתב כי קואליציה צרה היא האופציה הקשה פחות. "בחירות רביעיות - אסון"

זמן צפייה: 00:31

בחזרה לפלונטר הפוליטי: בכיר כחול לבן, חבר הכנסת יאיר לפיד, התייחס הבוקר (שלישי) לפלונטר הפוליטי וכתב כי ממשלה צרה בתמיכתה של הרשימה המשותפת עדיפה מהמשך השיתוק הפוליטי. "הרשימה המשותפת תצביע פעם אחת ובזה זה ייגמר, זה עדיף מבחירות רביעיות", כתב לפיד.

"האפשרות הכי טובה היא זו שנתניהו פסל על הסף: ממשלת אחדות לאומית", כתב בכיר כחול לבן. "הבעיה היא שאין עם מי לדבר. בדקנו אלף פעם. נתניהו דחה על הסף. הדבר היחיד שמעניין אותו זה שלושת כתבי האישום שלו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ בשיחות סגורות: "במקרה הרע – ממשלה צרה תחזיק שנה וחצי"

גנץ שוחח עם ראשי המשותפת: "מתכנן להקים ממשלה לכל האזרחים"

יעלון להנדל והאוזר: אם בכוונתכם להתנגד לממשלת מיעוט – תתפטרו

יאיר לפיד בישיבת סיעה של כחול לבן
יאיר לפיד בישיבת סיעה של כחול לבן | צילום: חדשות 13

"מה נשאר? רק שתי אפשרויות. אחת קשה, השנייה אסון", הוסיף לפיד. "זה או להקים ממשלה צרה, ולהשאיר את הדלת פתוחה לממשלת אחדות. הרשימה המשותפת לא תהיה חלק מהממשלה הזו. הם יצביעו פעם אחת מבחוץ, ובזה זה ייגמר. זו לא הממשלה שרצינו. מצד שני, זה עדיף בהרבה על השיתוק הנוכחי. ממשלה כזו תוכל לעשות תקציב, משרדי הממשלה יחזרו לעבוד, ועדות הכנסת יפתחו, נטפל בעסקים הקטנים, נמנע פיטורים המוניים במשק".

האפשרות הנוספת, על פי לפיד, היא בחירות רביעיות, שאותן הוא הגדיר כ"אסון". "זה נורא כמו שזה נשמע", כתב. "עוד בחירות, עוד שנאת אחים, עוד הסתה, עוד אלימות, עוד מיליארדי שקלים מבוזבזים. מדינה שלמה מורידה את עצמה לתהום בגלל אדם אחד. זו הברירה העומדת בפנינו. הייתי שמח אם היו עוד אפשרויות, אבל אין. מה עלינו לעשות? מה שטוב למדינת ישראל".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

בתוך כך, אתמול פורסם בחדשות 13 כי יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר בימים האחרונים למקורביו כי הממשלה שהוא מקדם עלולה לא להאריך ימים. "עם ממשלה צרה נעביר תקציב ונרפא את החברה מנזקי נתניהו", אמר. "במקרה הפחות טוב היא תחזיק לפחות שנה וחצי ונגיע לבחירות כשאנחנו אוחזים בשלטון. במקרה הטוב המפלגות החרדיות ייכנסו מעט אחר כך, לכן יש חשיבות בחקיקת החוקים האזרחיים בתחילת כהונת הממשלה וכך למפלגות החרדיות יהיה תמריץ להיכנס לממשלה על מנת להשפיע מבפנים".

במפלגת כחול לבן ממשיכים במאמצי הקמת הממשלה, ומנסים לרכך את ההתנגדויות באגף הימני של המפלגה. ההערכה במפלגה היא שאין אלטרנטיבה לממשלת המיעוט, מכיוון שהליכוד לא באמת מעוניין בממשלת אחדות ובחירות רביעיות יהוו "אסון" למפלגה, בשל המשא ומתן שמתקיים עם הרשימה המשותפת. את שני הסרבנים, יועז הנדל וצבי האוזר, מתכננים להשאיר כמכשול אחרון - ולהציב בפניהם את הממשלה כעובדה מוגמרת. גם בקרב הנהגת כחול לבן קיימות מחלוקות: גבי אשכנזי מתנגד לממשלת מיעוט, אך הוא לא צפוי להצביע נגדה.

יועז הנדל, משה בוגי יעלון וצבי האוזר
יועז הנדל, משה יעלון וצבי האוזר | צילום: עמודי הפייסבוק של יועז הנדל, צבי האוזר ומשה יעלון

כמו כן, אתמול שוחח גנץ עם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, יו"ר הסיעה אחמד טיבי ויו"ר רע"מ מנסור עבאס. בשיחות, שהתקיימו ללא נציגות לסיעת בל"ד, אמר גנץ כי הוא "מתכנן להקים ממשלה שתשרת את כל אזרחי ישראל, יהודים וערבים, ולפעול בכדי למנוע מערכת בחירות רביעית".

לפני כן הבהיר ראש מפלגת תל"ם, משה יעלון, להנדל והאוזר כי הוא מצפה מהם להתפטר מהכנסת במידה והם מתכוונים להצביע נגד עמדת המפלגה בעניין ממשלת מיעוט. במקביל, תקף גנץ את השניים: "בכחול לבן יכולות להיות מגוון דעות אבל יש רק עמדה אחת והחלטה אחת - של יו"ר המפלגה. לא של בכירים ולא של מקורבים".