גנץ ולפיד התנגדו למתווה מצעד הדגלים: "התקפלות ממנו תהיה מסוכנת"

בדיון על מתווה המצעד, קראו שר החוץ ושר הביטחון שלא לאפשר את המעבר בשער שכם מחשש לעימותים והידרדרות ביטחונית: "אם נראה עימותים נוספים - זה יהיה נזק מדיני לישראל". מאוחר יותר שינו השניים קו והמתווה אושר

זמן צפייה: 01:30

ברקע קבלת המלצת המשטרה לקיים את מצעד הדגלים במתווה הנהוג, דרך שער שכם, על ידי השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, הערב (רביעי) במהדורה המרכזית נחשף כי בדיון שנערך אתמול בקריה נשמעו מנגד קריאות אזהרה.

שר הביטחון בני גנץ, אמר כי "צריך לעמוד מאחורי ההחלטה הזאת. אם תהיה הידרדרות ביטחונית בימים הקרובים ותחזרו בכם - ההתקפלות הזאת היא שתהיה מסוכנת למערכת הביטחון". שר החוץ ייאיר לפיד אמר: "אנחנו נמצאים רגע אחרי המראות של ההלווייה של העיתונאית שירין אבו עאקלה, אם נראה עימותים נוספים - זה יהיה נזק מדיני לישראל".

Whatsapp Image 2022 04 21 At 0
מצעד הדגלים בירושלים | צילום: רויטרס

עם זאת, בדיון הנוסף שנערך היום, מסתמן כי הייתה הסכמה נרחבת על המתווה, עם זאת נשמעו קולות בממשלה שקראו לביטול:  "ההחלטה לאשר את מעבר צעדת הפרובוקציה ברובע המוסלמי ובשער שכם, היא טעות מסוכנת ומדאיגה", אמר השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' על ההחלטה, "מטרת הצעדה בלב מזרח ירושלים, איננה טובת ירושלים, אלא הרצון להבעירה, לכן בכוונתי לפעול לשינוי ההחלטה, כדי למנוע את השלכותיה המסוכנות".

מצעד הדגלים, ירושלים, כותל
מצעד הדגלים. ארכיון | צילום: רויטרס