יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "נלך לבחירות בתוך שנה"

יו"ר יש עתיד התייחס למתיחות בין שר האוצר כחלון וראש הממשלה נתניהו ואמר כי הקואליציה הנוכחית לא תחזיק מעמד עוד זמן רב. "לא תקום ממשלה חלופית"

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: פלאש 90

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס היום (שני) בישיבת מפלגתו לסכסוכים הפנימיים בתוך הקואליציה ואמר כי להערכתו, הכנסת תלך לבחירות מוקדמות בתוך כשנה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"במדינות מסודרות, בהנחה שאנחנו מדינה מסודרת, כששר אוצר מציג תכנית כלכלית ושואלים אותו מה חשב על זה ראש הממשלה והוא עונה 'הוא לא יודע על זה', אתה יודע שאין הרבה זמן שהעסק הזה יימשך", ציין לפיד.

"כמה זמן זה ייקח? עוד חודש עוד חודשיים. הערכה שלנו - זה ייקח שנה", הדגיש לפיד. "לא תקום ממשלה חלופית כי אין שום מספרים שמאפשרים את זה. אם וכאשר הממשלה תיפול נלך לבחירות וכך צריך להיות".

''לא ייקח הרבה זמן''. נתניהו וכחלון
''לא ייקח הרבה זמן''. נתניהו וכחלון

מלבד התייחסותו של לפיד למתיחות בקואליציה, הוא תקף את חוק הלאום שמקדם השר יריב לוין ואמר כי הוא מפלגתו לא תצביע בעדו. עם זאת, לפיד הבהיר כי הוא כן בעד חוק הלאום שהגיש חבר הכנסת בני בגין. "אנחנו בעד חוק הלאום, אבל מה שאושר אתמול אינו חוק הלאום", אמר לפיד. "יש עתיד תומכת בחוק הלאום של חבר הכנסת בני בגין מהליכוד. אם הליכוד יניח את ההצעה הזו - ההצעה שנולדה אצלו בבית - אנחנו נתמוך בה".

"גורמים בקואליציה מנסים להפוך את מה שיכול היה להיות חוק חשוב ומשמעותי, לעוד סיבוב של שנאה ופחד", הוא הוסיף. "לעוד נסיון לפצל ולשסע את המדינה הזו. לעלבון גלוי ומיותר לאזרחי ישראל הערבים. ליצירת משבר נוסף בין יהודים ליהודים בשאלות של דת ומדינה. לעוד פגיעה בבית המשפט ובמוסדות המדינה. מדוע הם עושים זאת? בשביל מה זה טוב? למה הם חושבים שקרע בעם מועיל להם פוליטית? אלו השאלות שעליהם צריכה הקואליציה לענות".