פרסום ראשון: הפגישה החשאית של לפיד ויו"ר ההסתדרות

ראש האופוזיציה נפגש בביתו עם ארנון בר-דוד, וניסה לרתום אותו למאבק בתוכניות המשפטיות של הממשלה. כלל לא בטוח שבר-דוד ייענה לקריאתו של לפיד, ובשלב הזה הוא אפילו לא נותן אור ירוק לפרקליטים המוחים נגד חוק היועמ"שים להכריז על סכסוך עבודה

זמן צפייה: 01:37

פרסום ראשון: התוכנית להחלשת מערכת המשפט שהציג שר המשפטים יריב לוין הוציאה אמש כ-80 אלף מפגינים למחות בכיכר הבימה בתל אביב, והאופוזיציה מנסה להעלות הילוך מול הממשלה - כאשר הערב (ראשון) נערכה פגישה חשאית בין ראש האופוזיציה יאיר לפיד לבין יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד.

לביתו של לפיד בצפון תל אביב הגיעה הערב מכוניתו של יו"ר ההסתדרות, שהגיע לבקשו של לפיד - אשר מנסה לרתום את ההסתדרות למאבק בתוכניות המשפטיות של הממשלה. אם הוא יצליח - יהיה זה גיוס כלי של ממש במאבק, שכן איום בהשבתה כללית של המשק הוא ללא ספק מנוף לחץ משמעותי על הממשלה.

כלל לא בטוח שבר-דוד ייענה לקריאתו של לפיד, ובשלב הזה הוא אפילו לא נותן אור ירוק לפרקליטים המוחים נגד חוק היועמ"שים להכריז על סכסוך עבודה. ליו"ר ההסתדרות יש את ה"צרות" שלו, למשל הסכם שכר חדש שהוא מבקש לקדם מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ', וניסיון לוודא שלא יחוקק חוק בוררות חובה ומניעת השבתה של שירותים חיוניים.

יו''ר ההסתדרות ארנון בר-דוד
יו''ר ההסתדרות ארנון בר-דוד | צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

אם מאמציו של בר-דוד מול שר האוצר סמוטריץ' יעלו חרס - אז בסבירות יותר גבוהה יצליחו לפיד ואחרים לרתום את ההסתדרות גם למאבק בגזרה המשפטית. מההסתדרות נמסר בתגובה כי בר-דוד פגש את לפיד כפי שהוא פוגש מעת לעת מנהיגים מכל הקשת הפוליטית. מלשכתו של לפיד לא נמסרה תגובה.