ח"כ שטרית לקרובי חטופים: "עברתי ניתוח, מבינה איך עולמכם התהפך"

בדיון בוועדה לקידום האישה, נשאה דברים ח"כ שטרית מהליכוד - כשבמקום נכחו בני משפחותיהם של חלק מהחטופים. היא אמרה: "הובהלתי לניתוח שההחלמה ממנו מאוד ארוכה. לא הייתי מסוגלת להתלבש או להתקלח, ואני לא מסוגלת לעשות דברים שעשיתי אותם לפני כן. אני מבינה איך עולמכם התהפך פתאום". זמן קצר לאחר מכן היא הבהירה: "ניסוח לא מוצלח"

זמן צפייה: 01:22

ח"כ קטי שטרית (הליכוד), שהשתתפה היום (שני) בדיון בוועדה לקידום האישה ולשוויון מגדרי, נשאה דברים כשבמקום נוכחים קרובי משפחותיהם של חלק מהחטופים ברצועת עזה. היא אמרה כי היא מזדהה עם כאבם - והביאה כהשוואה את החלמתה מניתוח שעברה בתקופה האחרונה.

"הובהלתי לניתוח שההחלמה ממנו מאוד ארוכה", אמרה ח"כ שטרית. "לא הייתי מסוגלת להתלבש או להתקלח, ואני לא מסוגלת לעשות דברים שעשיתי אותם לפני כן". עוד אמרה: "למה אני מספרת לכם את זה? כי אני כל-כך מבינה איך עולמכם פתאום התהפך".

ח"כ קטי שטרית בכנסת
ח"כ קטי שטרית בכנסת | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

זמן קצר לאחר מכן הבהירה ח"כ שטרית את דבריה: "ברור לי עד כמה הניסוח לא היה מוצלח. ‏שום הליך רפואי כזה או אחר אינו בר השוואה לסבל, לחוסר האונים וההתמודדות של משפחות החטופים והחטופים עצמם. מתוך המקום האישי שלי, ניסיתי להזדהות, להביע אמפתיה ולהדגיש עד כמה אני מבינה את כאבם של המשפחות ועד כמה ברור לי שאירוע פתאומי יכול לטלטל את חייך.

‏"צר לי אם ישנם כאלה שנפגעו, מעולם לא הייתה כוונתי לפגוע, לזלזל או להקטין את כאבם ומקומם של משפחות החטופים. אני מחבקת את המשפחות ואמשיך לפעול ככל יכולתי למען השבת יקיריהן במהרה".