ראשי הקואליציה: "דיון על נבצרות - כמו הפיכה צבאית"

ראשי הקואליציה אמרו כי הם "דוחים בתוקף את הדיון הבלתי לגיטימי בבג"ץ בדבר 'נבצרות' ראש הממשלה. ״אין לאף גורם משפטי, כולל לבג"ץ, אפילו שבריר של הסמכה בחוק לפעולה שכזו". לפיד תקף: "מנותקים, בזה אתם מתעסקים 24 שעות אחרי הפיגוע הנורא והירי לדרום?"

נתניהו, דרעי ולוין
נתניהו, דרעי ולוין | צילום: רויטרס

ראשי הקואליציה התייחסו הערב (שבת) לאפשרות של דיון בבג"ץ בנוגע לנבצרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הם אמרו כי הם "דוחים בתוקף את הדיון הבלתי לגיטימי בבג"ץ בדבר 'נבצרות' ראש הממשלה. מדובר בניסיון הדחה לא-חוקי של ראש ממשלה מכהן, שאינו שונה מהפיכה צבאית":

״אין לאף גורם משפטי, כולל לבג"ץ, אפילו שבריר של הסמכה בחוק לפעולה שכזו", אמרו ראשי הקואליציה, בהם יריב לוין, אריה דרעי, בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר, יצחק גולדקנופף, משה גפני ואבי מעוז. "רק העם יבחר את ראש הממשלה. ורק העם, באמצעות נציגיו בכנסת, יחליט אם להפסיק את כהונתו. העם ונציגיו לא יקבלו לעולם דיון משפטי על אפשרות של הפיכה. הם לא יקבלו לעולם ביטול משפטי בלתי-חוקי של הבחירות ושל ריבונות העם. שליחת יד בדמוקרטיה הישראלית היא מעשה שדגל שחור מתנוסס מעליו גם כשהיא נעשית בכסות של גלימות המשפט".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד
ראש האופוזיציה יאיר לפיד | צילום: חדשות 13

ראש האופוזיציה יאיר לפיד בתגובה למכתב ראשי הקואליציה: "24 שעות אחרי פיגוע נורא שגבה חיי שני ילדים ובחור צעיר נוסף ואחרי עוד ירי לעבר תושבי הדרום מרצועת עזה במה בוחרים לעסוק ראשי הקואליציה המנותקים? בבעיות המשפטיות של ראש הממשלה.  יותר מכל דבר אחר זה מוכיח למה ראש ממשלה עם כתבי אישום ושרים שהם עבריינים מורשעים לא יכולים להמשיך לכהן. כי הם עסוקים רק בעצמם ורק באינטרסים האישיים שלהם. מציע לראשי הקואליציה לעצור את החקיקה המטורפת ולהתחיל לעסוק במדינת ישראל".

אתמול הורתה שופטת בית המשפט העליון דפנה ברק-ארז למדינה, לראש הממשלה בנימין נתניהו, ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה וליתר המשיבים הרלוונטיים להגיב 12 במרץ בעניין העתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון שלשום בנוגע להוצאתו של נתניהו לנבצרות.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב להוראת בג"ץ ואמר: "החלטת בג"ץ לא לדחות על הסף את העתירה להכריז על נבצרות של ראש הממשלה, היא ההוכחה הטובה ביותר לנחיצותה של הרפורמה שאנו מובילים. עצם הדיון בסיכול החלטת הבוחר ורצון העם היא מגה פיגוע בדמוקרטיה הישראלית ונקודת שפל נוספת אליו הגיעו שופטי העליון".יו"ר הכנסת אמירא וחנה הוסיף: "הכנסת הזאת בחרה בחה"כ בנימין נתניהו לעמוד בראשות הממשלה על פי חוק. לאף מוסד, גוף או אדם - אין היתר לבטל בחירה זו. שלטון החוק? כן. ‏שלטון המשפטנים? לא ולא. ‏העם - ורק העם - יחליט".