הממשלה אישרה פה אחד התנגדות להכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית

ראש הממשלה העביר לאישור הממשלה את הצהרה, וזאת ברקע "הדיבורים שנשמעים לאחרונה בקהילה הבינלאומית". לדבריו, "הסדר קבע יושג אך ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים, ללא תנאים מוקדמים". גנץ: "הכרה במדינה פלסטינית היא לא הדרך ליציבות אזורית ולהסדרים מדיניים"

זמן צפייה: 01:30

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד החלטה על התנגדות להכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית. זאת, לפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאור "הדיבורים שנשמעים לאחרונה בקהילה הבינלאומית באשר לניסיון לכפות זאת על ישראל".

לדברי רה"מ, לפי ההצהרה, "ישראל דוחה על הסף תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר הקבע עם הפלסטינים. הסדר כזה יושג אך ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים, ללא תנאים מוקדמים. ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית. הכרה כזאת, בעקבות טבח 7 באוקטובר, תעניק פרס לטרור, שלא היה כדוגמתו, ותמנע כל הסדר עתידי לשלום". נתניהו הוסיף: "אני בטוח שהיא תזכה להסכמה רחבה מאוד".

ההצהרה נוסחה בשיתוף עם חבר קבינט המלחמה השר בני גנץ, שמסר: "הכרה במדינה פלסטינית היא לא הדרך ליציבות אזורית ולהסדרים מדיניים", והוסיף: "אם ברמדאן החטופים לא יהיו בבית - הלחימה תתרחב גם לרפיח". את הדברים אמר ב'וועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים באמריקה' בירושלים.

הנשיא ביידן בפגישתו עם נתניהו בתל אביב
הנשיא ביידן בפגישתו עם רה"מ נתניהו בתל אביב | צילום: רויטרס

לפי דיווח שפורסם בשבוע שעבר ב"וושינגטון פוסט", ממשל ביידן ומדינות במזרח התיכון מקדמות הסכם שלום ארוך טווח בין ישראל לפלסטינים, שיכלול הקמת מדינה פלסטינית לפי לוח זמנים מסודר. כמו כן, הסכם השלום יכלול את יציאת המתנחלים מרוב שטחי הגדה המערבית, בירה פלסטינית במערב ירושלים, שיקום עזה והסדר ביטחוני וממשלתי עבור הגדה.

לפי הדיווח, השלב הראשון בתוכנית יכלול הפסקת האש זמנית, שצפויה להימשך כשישה שבועות, ובמהלכה תבוצע עסקת חילופי שבויים ואסירים. הסיבות לדחיפות והמהירות שבה נוסחה ההצעה הדרמטית וההיסטורית נעוץ בהכרח לשחרר את החטופים, וכן ברצון להשיג את ההסכם לפני תחילת חודש הרמאדן ב-10 במרץ - אשר עלול להחריף את "סיר הלחץ" בעזה ולעודד הסלמה בטרור.