בן גביר דרש מנתניהו "בט"פ מורחב": "נקים ממשלת ימין ונחזיר את המשילות"

במסגרת השיחות להקמת ממשלה נפגש יו"ר הליכוד עם יו"ר עוצמה יהודית במצודת זאב. בן גביר ביקש את התיק לביטחון פנים כלומר עם סמכויות נוספות. בנוסף, הוא ביקש את תיק החינוך או התחבורה. על המשילות: ״בלי התחייבויות כתובות אין מה להיכנס לממשלה"

נתניהו ובן גביר בפגישה

ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר פרסמו אחר הצהריים (שני) תמונה מהפגישה המשותפת שהם ניהלו. בצאתו מהישיבה אמר בן גביר לכלי התקשורת: "בעזרת השם נקים ממשלת ימין מלא מלא, נשמור על חיילי צה"ל, על שוטרי משטרת ישראל, על אזרחי ישראל. נעשה הכל שתקום ממשלת ימין מלא מלא".

בגזרת התיקים, בן גביר ביקש את השר לביטחון פנים "מורחב", כלומר עם סמכויות נוספות מעבר לאלו שמחזיק בהם השר הנוכחי בר לב. בנוסף, הוא ביקש את תיק החינוך או התחבורה ליצחק ואסרלוף, מספר 4 ברשימתו "עוצמה יהודית". בענייני מהות, בן גביר הבהיר שבלי סיכומים כתובים בנוגע לרפורמות במערכת המשפט ובסוגיות המשילות "אין מה להיכנס לממשלה".

בן גביר ונתניהו לוחצים ידיים
אחת התמונות היחידות ביחד - בן גביר ונתניהו לוחצים ידיים | צילום: ליאור קינן

כפי שפורסם אתמול במהדורה המרכזית, בן גביר ידרוש מנתניהו דרישת מהות שיכולה במהרה "להקפיץ" את מערכת הביטחון הישראלית מחשש לתגובה בשטח. בן גביר עדיין עומד על רצונו להיות השר האחראי על המשטרה ועל שירות בתי הסוהר, וככל הנראה הוא יקבל דרישה זו.

בתוך כך, הוא צפוי לבקש מנתניהו להקשיח ולהחמיר את תנאי של האסירים הביטחוניים בבתי הסוהר השונים. למעשה, בן גביר יבקש לאמץ את דו"ח הניצב לשעבר שלומי קעטבי, שעמד בראש הוועדה שחקרה את תנאי כליאתם של האסירים הביטחוניים.

ח''כ איתמר בן גביר
''נעשה הכל שתקום ממשלת ימין מלא מלא''. ח''כ איתמר בן גביר בכניסה לפגישה עם נתניהו | צילום: גדעון מרקוביץ', פלאש 90

תמונתם של השניים מגיעה אחרי מערכת בחירות מתוחה שבה לא נראו נתניהו ובן גביר זה לצד זה. זכורה במיוחד התקרית באירוע הקפות שניות של שמחת תורה בכפר חב"ד, כאשר יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר היה על הבמה - וראש האופוזיציה בנימין נתניהו סירב לעלות ולעמוד איתו על אותה במה.

בן גביר לא הסכים לרדת מהבמה, ובתיעוד בראש הכתבה ניתן לראות כיצד מורידים אותו בכוח. לאחר מכן נתניהו עלה לבמה, ובתגובה לעיתונאי מנחם קולדצקי מאתר המחדש אמר בן גביר: "למרות היועצים של ביבי זה לא יעזור, תהיה ממשלת ימין".