איזנקוט על עיתוי מינוי הרמטכ"ל: "מקצועי וענייני"

הרטמכ"ל לשעבר וחבר רשימת "המחנה הממלכתי" התייחס בריאיון לאמירותיו של ח"כ רוטמן על האיום לפטר את הרצי הלוי אחרי הבחירות: "אמירה חסרת אחריות, הלוי צריך להיות מודאג ולא שאנן". איזנקוט גם תקף את תוכניותיהם של בן גביר וסמוטריץ' ואמר: "מנופפים באקדחים"

זמן צפייה: 07:13

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, מס' 3 ברשימת המחנה הממלכתי, התראיין הערב (שלישי) במהדורה המרכזית, והתייחס למינוי של אלוף הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל: "אני כרמטכ"ל מוניתי על ידי ממשלתו של בנימין נתניהו בתקופת ממשלת מעבר ואני לא זוכר שהיו תלונות של ראש האופוזיציה יצחק הרצוג ואחרים אלא זה התקבל כמינוי מקצועי וענייני - גם פה המינוי הוא מקצועי וענייני בין שני מועמדים". עוד הוסיף איזנקוט: "נבחר לצה"ל רמטכל מעולה שאני מכיר אותו משורת תפקידים".

כשנשאל על אמירתו של חבר הכנסת שמחה רוטמן, שאמר הבוקר בתוכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103: "אף אחד ממי שמכהן בתפקיד שבסמכות הממשלה למנות או לפטר לא צריך לקבל תעודת חסינות אוטומטית. כל בעל תפקיד יכול להיות מפוטר על ידי הממשלה, זה חלק מהמשמעות של ממשלה וחילופי שלטון". איזנקוט תקף ואמר: "האמירה חסרת האחריות כלפי הרמטכ"ל וכלפי היועמ"שית לא ראויה. יש מציאות בעייתית שמחייבת מינוי של רמטכ"ל ובעלי תפקידים בכירים בלי שום קשר למציאות הפוליטית המורכבת".

על השאלה האם הרמטכ"ל הנכנס הרצי הלוי צריך להיות מודאג מאמירות כמו של ח"כ רוטמן, השיב: "צריך להיות מודאג, כי ההפך זה להיות שאנן, צריך להטיל ספק אבל להיות בטוח ביכולת שלנו".

אלוף הרצי הלוי
אלוף הרצי הלוי | צילום: דובר צה''ל

עוד התייחס איזנקוט לכך שרשימתו מקבלת מנדט אחד פחות מרשימתם של חברי הכנסת איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', ואמר: "הם לא ביצעו שירות צבאי משמעותי. אלה אנשים שמציעים תוכניות על בסיס אמירות פופוליסטיות, שינוי הוראות פתיחה באש זו סמכות הרמטכ"ל ולא הדרג המדיני, הם מנופפים באקדח בצורה ילדותית".

איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הגיב ואמר: "אני שבתתי רעב מול לשכת גיוס בדרישה שיגייסו אותי, אבל הרמטכ"ל אהוד ברק קיבל החלטה פוליטית ומנע את גיוסי. הציבור שבע ממפלגות של גנרלים מהשמאל הקיצוני, ורוצה שינויים אמיתיים שיחזירו לו את הביטחון ברחוב".