מסתמן: גוש הימין לא יגיע להצבעה בכנסת על הקמת הוועדה המסדרת

בעקבות חוסר ההסכמה עם גוש השמאל על הרכבי הוועדות, מחנה הימין יחרים את דיוני המליאה. זוהר: "הסכר הזה נפרץ בתוך ריצת האמוק של כחול לבן אחרי רה"מ - גישה זו תוביל אותם לכישלון חרוץ"

זמן צפייה: 02:51

הפלונטר הפוליטי: בצל האיום של הליכוד על כחול לבן, מסתמן כי חברי גוש הימין לא יגיעו היום (שני) להצבעה בכנסת על הקמת הוועדה המסדרת. ח"כ מיקי זוהר אמר בתגובה להחלטת מחנה הימין להחרים את דיוני המליאה: "במשך כל שנות קיומה של מדינת ישראל ובכל 22 הכנסות שהוקמו בה, מאז ומעולם לא היה מצב בו מביאים להצבעה במליאה את הקמה של הוועדה המסדרת והוועדות הנוספות ללא הסכמה".

"לצערנו ולבושת כחול לבן גם הסכר הזה נפרץ, גם הכלל הזה נשבר בתוך ריצת האמוק שלהם אחרי ראש הממשלה בנימין נתניהו שפועל מבוקר עד בוקר למען כלל אזרחי ישראל במאבק המורכב נגד נגיף הקורונה המסכן את כל אזרחי ישראל", המשיך זוהר. "צר לנו על הגישה הדיקטטורית בה הם נוקטים בהובלתם של יאיר לפיד ואבי ניסנקורן, אין ספק שגישה זו תוביל אותם בהמשך לכישלון דמוקרטי חרוץ".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עלייה במספר המאובחנים בקורונה: 1,071 נדבקו – 18 במצב קשה

סוכל ניסיון פיגוע ביו"ש – פלסטיני שיידה אבנים נהרג מאש צה"ל

באוצר שוקלים: "הלוואת קורונה" מהציבור – לטובת מימון המשבר

יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו
יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

אתמול איימה הליכוד כי המגעים לממשלת אחדות ייפסקו אם כחול לבן תבחר להחליף את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. "הדחת יושב ראש הכנסת תחסל את ממשלת האחדות ותביא בהכרח לבחירות רביעיות", מסרו. בכחול לבן הגיבו כי יו"ר הכנסת ייבחר על ידי רוב חברי הכנסת.

"זה יהיה צעד של חוסר אחריות מזעזע בזמן מגיפת הקורונה העולמית, שלא הייתה כמותה במאה השנים האחרונות", לשון הודעת הליכוד. "מה שאזרחי ישראל רוצים עכשיו זה שלא נעסוק בהדחות אלא נאחד כוחות. הצעת האחדות המוסכמת עם 'כחול לבן' קובעת שראש הממשלה נתניהו יכהן שנה וחצי ולאחריו יכהן בני גנץ לתקופה זהה".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

"בזמן שראש הממשלה נתניהו יכהן, תפקיד יו״ר הכנסת ותפקיד שר האוצר, הנחוצים להעברת התקציב וניהול משבר הקורונה, יהיו בידי הליכוד. תפקידי החוץ והביטחון יהיו בידי כחול לבן", טענו. "לאחר מכן, בתקופת כהונתו של בני גנץ כראש ממשלה, התפקידים יתחלפו".

בכחול לבן הגיבו לאיום של הליכוד: "הניסיון של הליכוד להציב אולטימטומים ולפגוע בדמוקרטיה מראה שנתניהו רוצה לגרור את ישראל לבחירות רביעיות גם בשיאו של משבר שמחייב את כולנו לפעול למען אזרחי ישראל בממשלה ובכנסת. מקום המדינה, יו"ר כנסת נבחר תמיד על ידי רוב חברי הכנסת - וכך יהיה גם הפעם".