נרגשים, אך מתוחים: אחורי הקלעים של טקס השבעת הכנסת ה-21

ביום שלישי הושבעו הח"כים החדשים, אך מאחורי הטקס החגיגי - הסתתר מתח פוליטי עצום, כשכל נבחר ציבור תוהה כעת בנוגע לעתידו הפוליטי. והשאלה הבוערת היא - מתי תוקם הקואליציה ובאיזו תצורה?

זמן צפייה: 11:11

ביום שלישי, שלושה שבועות בדיוק לאחר הבחירות, הושבעו חברי הכנסת ה-21. מאחורי הטקס החגיגי, הסתתר מתח פוליטי עצום. בעוד שבכירי הליכוד תוהים אילו תפקידים יישארו בידיהם, במפלגת "כחול לבן" האווירה קשה לאחר ההפסד, והשאלה הגדולה שנשארה פתוחה היא - מתי תוקם הקואליציה ובאיזו תצורה. חבר הכנסת אורי מקלב מיהדות התורה טען כי "בכנסת רב הנסתר על הגלוי - ואין איש שיכול לצפות מראש תרחישים שיכולים לקרות".

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, סיפרה כי "לא עייפתי מתיק התרבות, זה תיק מצוין שעשיתי בו רפורמות גדולות מאוד. ביטחון הפנים הוא אחד התפקידים שמאוד מעניינים אותי. אין תפקיד שסובל מפוליטיזציה, כל תפקיד שעשיתי הוא תפקיד עם אג'נדה ברורה של שינויים חברתיים ושוויון". שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס, הוסיף: "עשיתי שדרוג אדיר למשרד קטן שאיש לא רצה בו ושאיש לא שמע עליו".

נשיא המדינה רובי ריבלין ויו''ר הכנסת יולי אדלשטיין
נשיא המדינה רובי ריבלין ויו''ר הכנסת יולי אדלשטיין | צילום: החדשות 13

אחת הסוגיות הבוערות עם פתיחת המושב, היא מי יהיה שר המשפטים הבא. חבר הכנסת בצלאל סומוטריץ' (איחוד מפלגות הימין) נשאל אם מפלגתו תקבל את התיק שבו היא מעוניינת, והשיב כי "ליברמן יהיה בביטחון, כחלון יהיה באוצר, אז מה רק הציונות הדתית היא 'ילד כאפות?'".

רפי פרץ, יו"ר איחוד מפלגות הימין, התייחס למתיחות בינו לבין סמוטריץ': "אנחנו עובדים יחד. התאמצנו מתחילת הדרך ללכת ביחד ונשכבנו על הגדרות כדי שהימין ינצח, אנחנו באים בזכות ולא בחסד, ואומרים שעל שישה מנדטים מגיעים לנו שני תיקים - חינוך ומשפטים. היה לנו את זה בעבר ואנו תובעים את זה גם עכשיו".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שומר את הקלפים צמוד לחזה, אבל מקורבים אליו שופכים מעט אור על שעתיד לבוא. משה לאון, ראש עיריית ירושלים, אמר: "בסוף תקום ממשלה בראשות נתניהו, שגם ליברמן יהיה בה - אין ספק".

"נתניהו יקים את הממשלה - וליברמן יהיה בה"