בדרך לבחירות 2020: חוק פיזור הכנסת אושר במליאה בקריאה טרומית

הוועדה אישרה את קיצור הליך חקיקת החוק. במהלך היום צפוי להיקבע תאריך יום הבחירות, ב-2 במארס. ח"כ תמנו-שטה: "יום מאוד עצוב, אות קלון לפוליטיקה הישראלית" • כל העדכונים

זמן צפייה: 05:08

בדרך לבחירות 2020: מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקיראה טרומית את הצעת חוק פיזור הכנסת ה-22, כאשר 50 חברי כנסת תמכו בהצעה. כמו כן, המליאה אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הבחירות לכנסת ה-23 עם 50 תומכים ושבעה מתנגדים - כל חברי מפלגת ישראל ביתנו.

בהמשך היום, הוועדה המסדרת תקבע את תאריך הבחירות, אשר צפויות להיערך ב-2 במארס, ועד חצות הלילה הכנסת צפויה להכריז על בחירות - בפעם השלישית בתוך שנה.

חבר הכנסת אבי ניסנקורן מכחול לבן, שהיה ממגישי הצעת החוק, אמר לפני ההצבעה: "הלב נחמץ שהצעות החוק באנחנו מדברים עליהם זה פיזור הכנסת ובחירות. אנחנו ביום קשה לכנסת ישראל ולציבור הישראלי. כל צד חושב שהשני אשם, אני משוכנע שהצד השני אשם - אבל אתנהג בממלכתיות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ליברמן תוקף את נתניהו: "אולי אתה סוכן של ג'יימס פאקר?"

גנץ בקריאה לנתניהו: "ותר על החסינות"; רה"מ: "תחדול מהספינים"

נתניהו מבהיר: אם נלך לבחירות – נקיים פריימריז לראשות הליכוד

מליאת הכנסת
מליאת הכנסת | צילום: חדשות 13

ח"כ יריב לוין מהליכוד אמר אחריו: "כולנו היינו מעדיפים שלא להגיע למצב הזה. העיסוק, שעוד נעסוק בו, מי אשם ולמה - לא ישנה ולא יועיל, בטח שלא בנקודת הזמן הזאת". לוין פנה לניסנקורן ואמר: "אני שמח שידענו להגיע ולהביא את החוקים האלה, בלית ברירה אבל לפחות בהסכמה וברוח טובה. אולי זו איזה קרן אור קטנה באפלה מאוד גדולה".

כאמור, הוועדה המסדרת החלה את התכנסותה הבוקר ואישרה פטור מחובת הנחה להצעות חוק פיזור הכנסת ובחירות - מהלך זה מאפשר, למעשה, לקצר את ההליכים ולהעביר חוק במהירות.

במהלך הדיון בוועדה, התפתח ויכוח סוער בנושא מימון מפלגות בין ח"כ מאיר כהן מכחול לבן לאיציק שמולי מהעבודה. כהן תקף את שמולי וצעק לעברו: "תוריד את ההתנשאות שלך. פופוליסט קטן, חוצפן שכמוך". שמולי אמר: "אף אחד לא יעשה לי סדרת חינוך".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191211-1022' autoplay='0' credit='' desc='חברי הכנסת מאיר כהן ואיציק שמולי' kid='1_6wcyy1j9' duration='133'']

חבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו אמר בדיון: "אני רוצה שיום החופש יינתן רק למי שהולך להצביע. מי שילך להצביע יבקש אישור מהמעסיק שלו ויקבל יום חופש".

פנינה תמנו-שטה מכחול לבן אמרה: "זה יום מאוד עצוב, סוג של אות קלון לפוליטיקה הישראלית. הכל תקוע, ובסוף אנחנו הפוטליטיקאים נראית כמי שמנותקים מהעם. זה עצוב בעיקר כי יש אדם אחד שככל שעשה רבות למדינת ישראל, היה צריך לעשות עוד מעשה אחד למען הציבור ופשוט לפרוש. הוא מחזיק אותנו כבני ארובה".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20191211-1037' autoplay='0' credit='' desc='פנינה תמנו-שטה בדיון בוועדה המסדרת' kid='1_pzyczc8z' duration='219'']