כחול לבן מבקשת: הצבעה על בחירת יו"ר כנסת חדש ביום שני

פרסום ראשון: במפלגה פנו לאדלשטיין וביקשו לקיים הצבעה כדי לנסות להחליפו. הליכוד: "חרפה, מדינת ישראל במצב חירום לאומי - הגדול ביותר מאז הקמתה"

זמן צפייה: 00:56

הפלונטר הפוליטי: מפלגת כחול לבן פנתה היום (שישי) ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וביקשה ממנו לקיים ביום שני, יום השבעת הכנסת, הצבעה על בחירת יו"ר כנסת חדש. זאת, ברקע שיחת נתניהו-גנץ הלילה על הצורך בהקמת ממשלת חירום בשל משבר הקורונה.

מהליכוד נמסר בתגובה כי: "מדובר בחרפה, שמתפרסמת בעיצומו של דיון חירום שמנהל נתניהו בנושא הקורונה. מדינת ישראל נמצאת במצב חירום לאומי, הגדול ביותר מאז הקמתה. בכחול לבן עדיין לא מבינים את המשמעות של המשבר, וממשיכים לעסוק בפוליטיקה קטנה. ראש הממשלה קורא מתוך הדיון לבני גנץ להתעשת ולהצטרף מייד לממשלת חירום לאומית".

לכתבות נוספות בנושא:

נתניהו קורא לממשלת חירום לאומית; גנץ: מוכנים לדון בכך

גורמים בעבודה-מרצ: "נראה שפרץ לא מתנגד לאחדות בראשות נתניהו"

יולי אדלשטיין, בני גנץ ובנימין נתניהו
יולי אדלשטיין, בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

הלילה כאמור, נתניהו וגנץ שוחחו לאחר קריאתו של הראשון אתמול להקמת ממשלת אחדות לאומית לטיפול בהתפשטות נגיף הקורונה. ממפלגת הליכוד נמסר כי "בשיחה אמר ראש הממשלה לגנץ כי לאור התפשטות מגפת הקורונה בעולם ובארץ, זה הזמן להחלטות של מנהיגים. לכן, נתניהו חזר והזמין את גנץ לפגישה מיידית במטרה להקים מיד ממשלת חירום לאומית". עוד נמסר כי "ראש הממשלה הבהיר בשיחה כי תומכי טרור לא יכולים להיות חלק מהממשלה – לא בשגרה ולא בחירום" וכי "נתניהו ממתין לתשובתו החיובית של גנץ".

ממפלגת כחול לבן נמסר כי "גנץ הציע לנתניהו לקיים עוד הלילה פגישה בין צוותי המשא ומתן של המפלגות, בכדי לבחון הקמת ממשלת חירום לאומית רחבה, בכדי להיאבק בהתפשטות הנגיף". עוד נמסר כי "גנץ הודיע לנתניהו, כי בכל מקרה, בכוונתו לסייע בכל פעולה הקשורה בטובת הציבור בנושא זה" וכי "נתניהו טרם השיב לגנץ, נכון לשעה זו".

כאמור, אתמול הזמין נתניהו את גנץ לפגישה. זאת, לאחר שהצהיר מוקדם יותר כי נדרשת הקמה של ממשלת חירום לאומית בהקדם האפשרי.

יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין
יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

בתגובה, הצהיר גנץ: "כחול לבן בראשותי גיבתה עד היום, ותמשיך לגבות את המאבק המשותף במגפת הקורונה והשפעותיה. כפי שעשינו עד כה, נמשיך לנהוג בממלכתיות ובאחריות למען הציבור. לאור המצב, נהיה נכונים לדון בהקמת ממשלת חירום לאומית רחבה שתכלול נציגות של כל חלקי הבית. נעשה כל מאמץ בכדי לקדם מהלך זה למען אזרחי ישראל ומדינת ישראל".

ביום ראשון, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס לאפשרות להדיח את אדלשטיין, ואמר: "בנוגע ליו"ר הכנסת ההחלטה תתקבל רק לאחר שהנשיא יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אחד המועמדים".