איך הפך טקס השבעת הכנסת לחגיגה שהמוזמנים לא רוצים להיות בה?

בין חברי כנסת מדוכדכים, מארגני האירוע שלא הספיקו להירגע מהפעם הקודמת, וכוכבי רשת שבאו בניסיון להרים את האווירה - היום החגיגי במשכן היה בטעם חמוץ-מתוק. "לא מכיר כנסת כזו. די עצוב"

זמן צפייה: 05:16

טקס השבעת הכנסת ה-22 היום (חמישי) אחד הטקסים הכי פחות חגיגיים שנראו במשכן. בין חברי וחברות כנסת מדוכדכים שחלק מבני משפחותיהם אפילו לא הגיעו, מארגני הטקס שלא הספיקו להירגע מהפעם הקודמת – וכוכבי הרשת שניסו להרים לכולם את המורל. "קצת יש פה אווירת חמיצות. ואני מקווה שהיא תחלוף ותעבור. אין פה אנרגיות. אין תחושת חגיגיות", ציין יצחק הרצוג. יעקב ברדוגו הפרשן הפוליטי הוסיף: "יום מאוד מאוד מוזר, מתח, לא שמחה, אתה גם לא רואה את זה בבני המשפחה שמביעים איזושהי צהלה. לא מכיר כנסת כזו. די עצוב".

יום החג של הדמוקרטיה הרגיש קצת כמו מסיבה אליה המוזמנים נגררו מהאוזניים. אבל בחוץ בינתיים יש עוד הרבה עבודה וצוות שבקושי הספיק לקפל את הטקס החגיגי הקודם והוקפץ בשנית, ובנתיים כל הבוקר השאלה שריחפה כאן בין המסדרונות היא האם אנחנו לקראת מועד ג'?

לכתבות נוספות בנושא >> 

הנשיא: "תוצאות הבחירות – כרטיס אדום מהאזרחים לנבחריהם"

יאיר לפיד: "בשביל האחדות – מוותר על הרוטציה"

ראשי מפלגות הכנסת ה22
ראשי מפלגות הכנסת ה22 | צילום: חדשות 13

ואז, הגיעו השמועות שלפיד הולך על הצהרה דרמטית וכולם הזדרזו לנטוש את המסיבה ולעלות לישיבת הסיעה. בין כל הדרמה הזו ישב אחד מחברי הליכוד הוותיקים ביותר, דן תיכון, לשעבר יו"ר הכנסת, שהבהיר שמאחורי כל המסיבה הזאת מישהו בכלל עושה כאן סיבוב: "מי שמחזיק בוועדה המסדרת, בוועדת הכספים ובתפקיד יו"ר הכנסת - משתלט על הכנסת. מי שמשתלט על הכנסת מבטיח לעצמו חקיקה כרצונו, ועדות כרצונו. את זה כחול-לבן הפסידו הבוקר".

כמעט 20 שנה תיכון הסתובב בין המסדרונות האלה, ראה ראשי ממשלה באים והולכים, למד דבר או שניים. כדאי להקשיב למה שיש לזקן השבט הזה לומר כי הוא מסכם די טוב את כל העסק: "כל אחד צריך להרגיש מתי הוא מגיע אל סוף הדרך. אני מסתכל על התמונות ואני רואה את כל אלה שהיו וזכר לא נותר מהם. ולכן אני אומר, תתעשתו".