שר החוץ בריאיון: "הממשלה תכבד את החלטות בית המשפט"

השר אלי כהן התראיין לחדשות 13 ואמר כי "אנחנו לא מתקדמים למשבר חוקתי. הממשלה תמיד מכבדת את החלטות בית המשפט, ובית המשפט לא פוסל חוקי יסוד". עוד הוסיף כי הוא משער שבאוקטובר ישראלים יוכלו לטוס לארה"ב ללא צורך בוויזה

זמן צפייה: 10:23

שר החוץ אלי כהן התראיין הערב (שישי) לחדשות 13 והתייחס לחשש מפני משבר חוקתי במקרה בו הממשלה לא תקבל את פסיקת בג"ץ. כהן התעקש וחזר על האמירה כי "שמרנו על שני עקרונות מרכזיים: הממשלה תמיד מכבדת את החלטות בית המשפט, ובית המשפט לא פוסל חוקי יסוד". כמו כן, שר החוץ אמר כי הוא מעריך שבאוקטובר הקרוב ישראלים יוכלו לטוס לארצות הברית ללא צורך בוויזה.

"אנחנו לא מתקדמים למשבר חוקתי", אמר שר החוץ. "לא שמעתי שום אמירה של ראש הממשלה או יתר השרים שלא יכבדו את החלטת בית המשפט. כן שמעתי את הודעת הליכוד ורה"מ שנכבד את החלטת בית המשפט. זה לא מותנה. לבית המשפט אסור לפסול חוקי יסוד, הוא לא מעל החוק".

Whatsapp Image 2023 07 30 At 1
רה''מ נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: אביר סולטן, פול

כהן נשאל על המהפכה המשפטית והניסיונות להגיע להסכמות ואמר כי "רה"מ נוהג באחריות בנושא המשפטי. אנחנו מחזיקים ברוב של 64 ח"כים, למרות זאת הלכנו לבית הנשיא. נתניהו אמר שנלך לדחייה של שלושה חודשים". על הדיונים בבית המשפט העליון הוסיף: "אני רוצה לקוות שכל הדיונים האלה הם דיוני ראווה שנועדו לייצר כותרות ולא לביטול חוקי יסוד. מקום המדינה לא נפסל חוק יסוד".

בית המשפט העליון בג''ץ
הדיון בבית המשפט העליון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כמו כן, כהן התייחס לנושא היחסים עם ארצות הברית ואמר כי "לגבי הוויזות, הגיעה השבוע משלחת בכירה של מחלקת המדינה האמריקנית. הפיילוט התחיל, וב-22 בספטמבר יודיעו הגורמים בארה"ב על סיום הפיילוט. לפי מה שנראה כרגע, אנחנו עומדים בתנאים. אנחנו מקווים שבאוקטובר הקרוב ישראלים לא יידרשו לוויזה לארה"ב".

"אנחנו יותר קרובים לאותה פגישה עם ביידן", המשיך שר החוץ בעניין היחסים עם ארה"ב. "הייתה לנשיא ולרה"מ שיחה טובה, ונאמר שבספטמבר ייקבע תאריך. שיתוף הפועלה מאוד הדוק. בספטמבר יקבעו את התאריך לפגישה".