למרות האיומים ו"מלחמת הצללים": צומצמה האבטחה על ברק ואולמרט

כחלק מפיילוט של שב"כ, הוסרה בשבועיים האחרונים האבטחה מראשי ממשלת ישראל לשעבר. ההחלטה התקבלה באישור ועדת שרים לעניני שב"כ. גורמים המעורים בנושא אמרו כי במקביל לצמצום האבטחה הגלויה - נוספו אלמנטים של אבטחה סמויה. כמו כן, נשקל להסיר לחלוטין את האבטחה מברק

זמן צפייה: 01:32

פרסום ראשון: בימים שבהם "מלחמת הצללים" בין ישראל ואיראן מסלימה, וכוללת גם חיסולי בכירים - בישראל מצמצמים דרמטית את אבטחת ראשי הממשלה לשעבר, כך פורסם הערב (שני) במהדורה המרכזית.

בשבועיים האחרונים ניתן לראות את ראשי הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ואהוד ברק כשהם הולכים ללא אבטחה כלל. ההחלטה לצמצם את האבטחה התקבלה באישור ועדת שרים לענייני שב"כ, וגורמים המעורים בנושא אמרו כי במקביל לצמצום האבטחה הגלויה - נוספו אלמנטים של אבטחה סמויה.

מדובר בפיילוט של שירות הביטחון הכללי, והוא כולל את הסרת האבטחה בצורה שתלויה בלוחות זמנים של השניים. המשמעות היא שאם יתקיים אירוע רגיש במיוחד שבו ייאלץ אחד מהם לקחת חלק, תוחזר האבטחה - שכן כל אחד מהם עדיין נחשב "אישיות מאובטחת".

אהוד ברק
אהוד ברק | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כמו כן, נשקלת האפשרות להסיר לחלוטין את האבטחה מאהוד ברק, שכן בחודש הקרוב תסתיים תקופת ההארכה הנוספת לאבטחה שהוא זכאי לה. נזכיר כי חלפו יותר מ-20 שנה מאז שברק היה ראש ממשלה - וועדת השרים לענייני שב"כ תיאלץ לקבל החלטה בנושא, שכן כאמור ישראל מצויה ב"מלחמת צללים" עם איראן - ולכן נשמעים גם קולות שטוענים כי למרות שאותה תקופה הסתיימה, לא צריך להסיר מבקר את האבטחה.