הצעת החוק, הלחץ מתוך הליכוד - ופניית הפרסה של ח"כ קטי שטרית

חברת הכנסת הגישה הצעת חוק לפיה לשכת רואי החשבון תהפוך לגוף סטטורי. "הליברלים בליכוד", קבוצה חדשה יחסית במפלגה, התנגדה, ושטרית, שככל הנראה חששה לגורלה הפוליטי - משכה את ההצעה

חברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד

חברת הכנסת קטי שטרית (הליכוד) הניחה אתמול (שני) הצעת חוק להפוך את לשכת רואי החשבון לגוף סטטורי, כלומר גוף מוסדר שפועל מכוח חוק בדומה ללשכת עורכי הדין בישראל, אך בעקבות לחץ מצד "הליברלים בליכוד", היא משכה את ההצעה.

ההודעה לעיתונות כבר יצאה ובישרה בחגיגיות על ההסדרה המתגבשת, אבל כעבור כמה שעות, על פי גורמים שמעורים בפרטים, החלו להיות מופעלים על השרה לחצים מצד "הליברלים בליכוד", אחת הקבוצות החדשות יחסית בליכוד שצוברות השפעה וכוח רב בתוך המפלגה. הם מתנגדים להצעת החוק, שנוגדת לתפיסתם את הערכים הכלכליים הליברלים שהם מנסים לקדם. הלחץ והחשש מהפגיעה הפוליטית, כשברקע האפשרות גם לפריימריז בליכוד כאשר יהיו בחירות, עשו כנראה את שלהם, ובתוך כמה שעות שטרית משכה את הצעת החוק.

חן שרייבר, סגן נשיאת לשכת רואי החשבון | צילום: חדשות 13

חן שרייבר, חבר מועצת רואי החשבון שקידם את הצעת החוק, אמר לחדשות 13: "למרות העיכוב התמוה בתוך הליכוד זהו צעד נוסף במסע הארוך שהתחלנו לפני שנתיים עם החזון של לשכת רואי חשבון סטטוטורית וציבור גדול מאוד שלנו שרוצה בזאת. המקצוע יהפוך לבעל מעמד כמו עורכי הדין ולמרות הכוחות הנגדיים שמנסים לטרפד זאת ולהשאיר את רואי החשבון מוחלשים, אני ועוד אלפים שהנחנו את הצעת החוק נמשיך לקדם אותה בכנסת בכל הכוח".

מטעמה של חברת הכנסת קטי שטרית נמסר: "הצעת החוק המדוברת ביקשה להעתיק את הבעיות שמאפיינות את לשכת עורכי הדין גם לתחום ראיית החשבון. לאחר בחינה מחודשת ומדוקדקת של ההצעה עם גורמי מקצוע, בהם רואי חשבון ומשפטנים, חברת הכנסת החליטה למשוך את ההצעה. חברת הכנסת מקפידה לפעול למען האינטרסים של הציבור הרחב, כפי שראינו במאבקה בתקופת הקורונה למען החזרת טיפולי הפוריות בקורונה, מענקים לילדי האמנה והשבת כספי הנסיעות שבוטלו לפולין וכו׳, וכך נהגה גם הפעם".