רה"מ נתניהו: "לציבור שלם אין ביטוי בתקשורת"

שר החינוך וראש הממשלה משתתפים בכנס העוסק במעורבות הציונות הדתית בתקשורת. נתניהו התייחס לשינויים בשוק התקשורת: "חייבים לפתוח את השוק לתחרות"

נתניהו, ביבי, בנט
נתניהו, ביבי, בנט | צילום: מארק ישראל שלם, פלאש 90

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט משתתפים בכנס מעורבות הציונות הדתית בתקשורת. במהלך הכנס התייחס נתניהו לשינויים בשוק התקשורת בישראל.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"יש לכם (לציבור הדתי-לאומי) ביטוי מכובד ועוצמתי אבל יש ציבור שלם שאין לו את הביטוי הזה משום שאין מספיק חופש ותחרות", ציין ראש הממשלה. "הייתי שמח לראות יותר נציגים מהפריפריה וחרדים ועולים מאתיופיה".

"אני מבקש לפתוח את שוק התקשורת לתחרות", אמר נתניהו בכנס. "אנחנו זקוקים לתקשורת שיש בה הרבה קולות וגוונים, אבל הדרך להשיג את זה זה לא על ידי שליטה".

"אם תהיה תחרות כוחות השוק יעשו את שלהם", הבהיר נתניהו. "אם לא תהיה תחרות - ככה זה. החסמים עדיין גדולים מדי".

מוקדם יותר היום השתתפו השניים בישיבת הממשלה החגיגית לציון 50 שנה לאיחוד ירושלים, שהתקיימה במנהרות הכותל. "במקום הזה המלך שלמה בנה את בית המקדש הראשון", אמר בפתח הישיבה ראש הממשלה נתניהו. "במקום הזה בנו שבי גלות בבל את בית המקדש השני ולאחר חורבן הבית השני המקום הזה היווה מוקד לכיסופי עמנו במשך דורות. חלפו אלפי שנים, עם ישראל חזר לארצו, הקים את מדינתו ובונה את בירתו המאוחדת".

בשבוע שעבר נאם נתניהו בטקס לציון יובל לאיחוד, שם שב על הצהרותיו לפיהן הר הבית והכותל המערבי יישארו לנצח בישראל. "אנחנו מושטים יד לשלום, אבל מה שמעכב אותו עכשיו הוא הסירוב לסיים את הסכסוך הזה", אמר. "בלי ריבונות ישראל יקרה כאן מה שקורה במוסול, בחלב ובצנעא. אבל זה לא יקרה כי אנחנו פה".