השר זוהר: "אשקול להתפטר מהממשלה אם הרפורמה לא תתקדם"

בריאיון לתוכנית "המטה המרכזי" אמר שר התרבות והספורט כי הקואליציה לא מתכוונת לוותר על המהפכה המשפטית. הוא הוסיף כי אם החקיקה לא תתקדם כלל, הוא ישקול להתפטר: "אי אפשר להעביר את הקדנציה בלי לבצע תיקונים"

זמן צפייה: 07:09

שר התרבות והספורט מיקי זוהר התייחס בריאיון ששודר הערב (שבת) ב"המטה המרכזי" למהפכה המשפטית ואמר: "בצורה חד-משמעית, רפורמה תהיה. השאלה מה יהיה ההיקף שלה, ואיזה דברים נתחיל עכשיו ונקדם בזמן הקרוב". עוד אמר זוהר כי ישקול "להתפטר מהממשלה במידה והרפומה ללא תתקדם כלל".

"הבנו שתהליך קידום הרפורמה, זה תהליך שצריך לעשות בצורה חכמה יותר", אמר זוהר, והוסיף: "לא התחלנו את התהליך נכון. כשאתה מתחיל משהו היסטורי ובעל משמעות גדולה, צריך לעשות זאת בחוכמה יתרה ובאסטרטגיה נכונה כדי שהציבור לא ייפול לפייק ניוז. אם אנחנו נדע לעשות את זה נכון תהיה פה רפורמה נכונה וטובה שתועיל לדמוקרטיה הישראלית".

שר התרבות מיקי זוהר
שר התרבות מיקי זוהר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"אם יריב לוין יתפטר, הנזק שייגרם למחנה הימין ולליכוד הוא נזיק אדיר מאוד שיהיה קשה לתקן", אמר השר. "יריב לוין נתפס כאידיאולוג אמיתי שמאמין בדרכו. זה יהיה מחיר יקר מאוד שהמחנה שלנו יצטרך לשלם. אני אשקול התפטרות במצב שבו הרפורמה לא תתקדם באופן מסוים, ושהיא ממש 'מתה'. אני לא חושב שיש טעם להמשיך במצב שכזה להיות חלק מהממשלה. אי אפשר להעביר את הקדנציה הזאת בלי לבצע את התיקונים הנדרשים".