בעקבות דיווח שגוי על מותה: ח"כ קריב ספד ליעל דיין בכנסת

פרסום הכזב על מותה של חברת הכנסת לשעבר הופיע באתר "סרוגים", אך לאחר מכן הוסר ממנו. בדיון ועדת חוקה, חוק ומשפט אמר קריב: "יצא דיווח בתקשורת שחברתנו מורתנו יעל דיין הלכה לעולמה, ברוך דיין האמת"

זמן צפייה: 02:54

בעקבות דיווח שגוי בתקשורת על מותה של חברת הכנסת לשעבר יעל דיין, ח"כ גלעד קריב ספד לה הבוקר (ראשון) בדיון ועדת חוקה, חוק ומשפט. "יצא דיווח בתקשורת שחברתנו מורתנו יעל דיין הלכה לעולמה", אמר קריב, "ברוך דיין האמת".

"צער גדול", הוסיף קריב, "לוחמת אמתית לשיוויון זכויות הנשים להגנה על מיעוטים בישראל. מחוקקת אמיצה ומורה לדורות. יהי זכרה ברוך". הפרסום על מותה של דיין הופיע הבוקר באתר "סרוגים", אך לאחר מכן הוסר ממנו. דיין סובלת כבר יותר משני עשורים ממחלת ריאות חסימתית כרונית, אך בני משפחתה הבהירו הבוקר כי היא לא אושפזה וכי "לא קרה שום דבר".

כעבור זמן קצר צייץ קריב בחשבון הטוויטר שלו: "הבוקר הזה בעקבות ידיעה בכלי תקשורת רציני ציינתי בוועדת החוקה כי חברת הכנסת לשעבר יעל דיין הלכה לבית עולמה. ‏הידיעה התבררה לשמחת כולנו כלא נכונה. ‏אני מתנצל לפני יעל ובני משפחתה ומאחל לה בריאות ואריכות ימים. ‏נמשיך לעבוד קשה כדי להגן על הערכים שיקרים לה ולכולנו".

יעל דיין, 2019
יעל דיין, 2019 | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

אירוע דומה וזכור התרחש בשנת 1999, כאשר בעקבות הודעת כזב שקיבל יו"ר הכנסת אברום בורג מזלמן שושי, עמדו חברי הכנסת דקת דומייה לזכרו של השר לשעבר אמנון רובינשטיין, בעודו חי ונושם. בורג נשא הספד ואף נשא את תפילת אל מלא רחמים לזכרו, אך רובינשטיין חי עד היום.