הצעת כחול לבן לליברמן: "חבילת חלומות" בנושא דת ומדינה

צוות המו"מ של גנץ החליט להגדיל את עוצמת הפיתוי לישראל ביתנו, והציע בין היתר לבטל את מתווה הכותל, חוק המרכולים, חוק הגיוס וחוק הגיור - משמע, שינוי מהיסוד של הסטטוס-קוו

זמן צפייה: 02:10

הפלונטר הפוליטי: צוותי המשא ומתן של כחול לבן וישראל ביתנו ערכו היום (ראשון) פגישה, שבה הצוות של בני גנץ הפתיע את צוות המפלגה של אביגדור ליברמן, והציע את "חבילת החלומות" בנושאי דת ומדינה. בכחול לבן החליטו במהלך סוף השבוע להגדיל את עצמת הפיתוי, על כן במשא ומתן הוצע לבטל את חוק המרכולים, מתווה חוק הגיוס, מתווה חוק הגיור, מתווה הכותל, ברית הזוגיות, תחבורה ציבורית בשבת - משמע, שינוי מהיסוד של הסטטוס-קוו.

לאחר ההצעה, בכחול לבן היו מרוצים שצוות ישראל ביתנו לא התחמק, ולכן הוציאו הודעה שבה נכתב "התקדמות משמעותית". כבר לפני כן נתנו לליברמן את חבילת הפנסיות שמאוד חשובה לקהל שלו, ובעצם אומרים לו - "תברח מהקמת הממשלה עכשיו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לקראת הגשת כתבי אישום? נדחה כנס של בכירי הפרקליטות

עדות ראש לשכת רה"מ בתיק 2000: נתניהו הקליט את השיחה עם מוזס

משפחת גולדין: רה"מ הבטיח – אין הסדרה עם עזה עד להשבת החיילים

יו''ר כחול לבן בני גנץ, יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן
הבטחה להשתתפות בכל ממשלה. גנץ וליברמן | צילום: רויטרס

בלי מנהיגות המר"נים: החרדים לא מסוגלים להגיע לפשרות • פרשנות, אבישי בן חיים

דנים כל הזמן באופציות שנחות על השולחן של החרדים, אבל היום, בגלל שאין מר"ן חזק שיוביל את המפלגות, הן לא מסוגלות להיות פרגמטיות. לכן, החרדים לא מסוגלים להיכנס לממשלה עם גנץ גם אם הוא יסכים לנבצרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו - החרדים לא ידעו על מה הם יכולים להתפשר.

מוקדם יותר היום נפגש נתניהו עם ליברמן בקריה בתל אביב. בתום הפגישה, שארכה כשעה, נמסר בהודעה משותפת מהליכוד ומישראל ביתנו כי "הייתה שיחה עניינית וטובה שהתמקדה בדרכים להקים ממשלת אחדות. השניים קבעו להיפגש שוב כדי להשלים את הפגישה".

משה גפני ואריה דרעי
משה גפני ואריה דרעי | צילום: רויטרס

במקביל, נפגשו ארבעת בכירי כחול לבן במטה המפלגה, כדי לדון בהסכמות שהושגו עם ישראל ביתנו והעבודה-גשר. בפגישה עידכן בני גנץ גם על פגישתו עם הנשיא אתמול, והאופציות העומדות על הפרק. מוקדם יותר נפגשו צוותי המשא ומתן של כחול לבן וישראל ביתנו, ומסרו כי "הושגה התקדמות של ממש בניסוח קווי היסוד, ובפרט בנושאים הנוגעים לענייני דת ומדינה". מכחול לבן והעבודה-גשר נמסר בתום פגישתם כי הושגה התקדמות נוספת לקראת הסכמה על קווי היסוד של הממשלה העתידית, לרבות "בנושאי ההתיישבות והחקלאות. הצדדים צפויים להיפגש שוב בקרוב".