אדלשטיין: "כל דחייה ביישום ההנחיות מרחיקה אותנו מהיעד"

בריאיון ל"שישי" הביע שר הבריאות את מורת רוחו מדחיית סגירת המסעדות ובתי הספר, ואמר כי "אנחנו במספרים לא סבירים של נדבקים חדשים וחולים קשים". עוד הוסיף: "מערכת הבריאות הורעבה"

זמן צפייה: 05:01

המרד – וההתקפלות: שר הבריאות יואל (יולי) אדלשטיין התייחס בביקורת הערב (שישי) להחלטה לדחות בינתיים את סגירת מוסדות החינוך והמסעדות. בריאיון לתוכנית "שישי" אמר אדלשטיין כי "המשימה שלנו היא להוריד את העקומה ולהגיע למספרים הרבה יותר סבירים של חולים חדשים כל יום, וכל דחייה או החרגה מרחיקה את היעד הזה".

דבריו של אדלשטיין מגיעים על רקע ההחלטה אחר הצהריים של ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, לדחות עד ליום שלישי בשעה 5:00 בבוקר את סגירת המסעדות. זאת, לאחר לחץ מצד המסעדנים ואיום מצדם כי יפתחו את המסעדות הערב חרף כניסתן לתוקף של ההנחיות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הפוסט, השיחה – וההתקפלות: מאחורי הקלעים של המו"מ עם המסעדנים

שיא חדש: 1,929 נדבקים חדשים ביממה; עליה במספר החולים הקשים

"התיירות לא תחזור": ברצלונה מסתגלת למציאות חדשה בצל הגל השני

מסעדה בכיכר רבין מוציאה את הסחורה לרחוב ומחלקת לעוברים והשבים
מחאת המסעדנים. ''מרחיק אותנו מהיעד'' | צילום: אופיר קינן

במהלך הריאיון אדלשטיין גם תקף את ההזנחה לדבריו של מערכת הבריאות במהלך שנים ארוכות. "במשך עשרות שנים מערכת הבריאות הורעבה", טען, "אני מקווה שאם נתגבר על הנגיף הזה כבר לא יהיו אמירות כמו 'יש לנו רופאים ואחיות מצוינים' אלא יבינו שלא רק בימי משבר אלא דווקא ביום יום צריך תקנים של רופאים ושל אחיות. לא רק לכמה חודשים של משבר אלא גם לצמיתות".

בתוך כך לחדשות 13 נודע הערב כי שר האוצר ישראל כץ הורה לבכירי משרדו להיערך לתוספת זמנית של כ-2,400 תקנים למערכת הבריאות הציבורית. מתוכם 400 רופאים שמועסקים היום בעיקר ברפואה הפרטית והתעסוקתית, ועוד כ-2,000 אחיות שבמסגרת סכסוך העבודה דורשות תגבור דחוף בכוח האדם. זה אמור להינתן למערכת הבריאות עד אמצע השבוע הבא כדי לשפר את ההיערכות שלה מול מגפת הקורונה.

במשרד הבריאות עדכנו הערב כי במהלך היממה האחרונה נשבר שיא חדש של מאובחנים כחיוביים לקורונה – 1,929, מתוך 30,965 שנבדקו. עוד עלה כי חלה עליה במספר החולים הקשים, העומד על 208, וגם במספר המונשמים מתוך החולים הקשים, העומד על 56.

מספר המתים מהסתבכות הנגיף עלה גם הוא ב-24 השעות האחרונות, ועומד על 392 מאז תחילת המגיפה בישראל, אחרי ששישה בני אדם מתו במהלך היממה האחרונה בבתי החולים ברחבי הארץ. בסך הכל בישראל יש 26,323 נשאים פעילים של הנגיף, בבתי החולים, במלוניות הבידוד ובבידוד ביתי.