דובר הליכוד תקף את צה"ל ושב"כ - ומחק את הפוסט

דובר הליכוד גיא לוי פרסם ציוץ התוקף את צה"ל והשב"כ - ומסיר אחריות מראש הממשלה, בו כתב: "לא הוא קיבל התרעה בארבע בבוקר וחזר לישון, לא הוא התעלם מהתצפיתניות". הציוץ נמחק זמן קצר לאחר פרסומו

רה"מ בנימין נתניהו בכנסת
רה"מ בנימין נתניהו בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דובר סיעת הליכוד גיא לוי פרסם היום (שני) ציוץ בחשבונו האישי בטוויטר בו תקף את צה"ל והשב"כ, בדגש על בכירי הארגונים - וניסה לנקות את ראש הממשלה בנימין נתניהו מאחריות למחדל 7 באוקטובר. זמן קצר לאחר פרסומו - הפוסט נמחק מחשבונו.

דובר הליכוד האשים את בכירי מערכת הביטחון, ברמיזה על הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי וראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה, וכתב: "לא הוא קיבל את המצגת והתעלם, לא הוא קיבל את החוברת והתעלם, לא הוא התעלם מהתצפיתניות, מהנגדת מיחידת 8200 ולא מקצין המודיעין שביטל חופשה".

"לא הוא ידע על הבלוני תצפית שנפלו", הוסיף לוי, "לא הוא קיבל שיחה עם התראה בשתיים בלילה ולא עשה עם זה כלום, לא הוא קיבל שיחה עם התראה בארבע בבוקר וחזר לישון, לא הוא הוציא הנחיה לכוחות גולני לא להתקרב לגבול עד תשע בבוקר, לא הוא לא העלה כוננות עם שחר".

Capture

דובר הליכוד המשיך בהגנה על ראש הממשלה - ללא שום מתן קרדיט לגופים השותפים לפעולות אלו: "כן הוא השקיע מיליארדים בצבא ובכוחות הביטחון והמודיעין גם בעזה, כן הוא בנה גדר ומכשול תת קרקעי בעשרות מיליארדים, אחרת גם בשמיני, בתשיעי וגם שבוע אחרי, מאות טנדרים על מחבלים היו צצים לנו מתחת לאדמה בכל נקודה בדרך למרכז הארץ".

עוד כתב, ככתב הגנה על ראש מפלגתו: "כן הוא אסר כניסת פועלים עזתים לישראל מצוק איתן 2014 - עד שבנט, גנץ לפיד שינו את זה. כן הוא אסר ייבוא מכוניות חדשות לרצועה ו"חומרי גלם לפרויקטים אזרחיים" - שוב עד הממשלה הקודמת שינתה את זה". כמו כן, דובר הליכוד תקף את התקשורת - וטען כי אין בין כלי התקשורת המובילים לבין עיתונות דבר.

כזכור, ראשי המערכת הביטחון קיבלו אחריות על אחריותם למחדל 7 באוקטובר - ביניהם הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש אמ"ן אהרון חליוה וראש השב"כ רונן בר.