סקר חדשות 13: דעת הציבור על ניהול המלחמה - וכמה סומכים על נתניהו?

בחלוף 119 ימים מאז 7 באוקטובר, הציבור נותר חצוי בנוגע לניהול של המלחמה - כש-40% חושבים שישנה התקדמות חיובית, בעוד ש-40% חושבים את ההיפך. בנוסף, רוב גדול בציבור לא סומך על נתניהו, אך 49% סבורים כי גנץ לא צריך לפרוש ממשלתו | הנתונים המלאים

זמן צפייה: 06:23

סקר חדשות 13: לאחר חמישה חודשי לחימה, הציבור הישראלי חלוק בנוגע להתקדמות של ישראל בחזיתות השונות. 40% מהמשיבים ענו כי הם מאמינים שישראל מתנהלת בכיוון הנכון במסגרת המלחמה, אך אותו מספר של משיבים, 40%, ענו כי הם לא מאמינים שישראל מתקדמת בכיוון הנכון, כך עולה מסקר חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס ששודר הערב (שישי) בתוכנית "זמן שישי". חמישית מהציבור השיבו כי הם לא יודעים לענות על השאלה.

רוב של 58% מקרב המשיבים ענו כי הם אינם סומכים על ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לניהול המלחמה. רק 30% השיבו כי הם סומכים על נתניהו ו-12% לא ידעו לענות על השאלה. למרות חוסר האמון בראש הממשלה, כמעט ממחצית המשיבים בסקר, 49%, מאמינים שהשר בני גנץ לא צריך לפרוש מהממשלה - בעוד שרק 24% חושבים שהוא דווקא כן צריך להודיע על פרישה. 27% מהמשיבים ענו שאינם יודעים מה כדאי ליו"ר המחנה הממלכתי לעשות.

בנוגע לסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועת עזה, 70% מהמשיבים לסקר סבורים כי יש לעצור את המשאיות ולמנוע כניסה של אספקה נוספת. 20% בלבד מאמינים כי אין לעצור את הסיוע, בעוד ש-10% לא אוחזים בדעה בנושא.

האם אתה סומך על בנימין נתניהו בניהול המלחמה?

רוב הציבור, 51%, מתנגדים להחזרת ההתנחלויות לרצועת עזה, כפי שדורשות כמה ממפלגות הימין החברות בקואליציה. 31% תומכים בהחזרת ההתנחלויות. 18% השיבו שאינם יודעים לענות על השאלה.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 702 נשאלים, מהם 559 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא-יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%