דיסטל-אטבריאן: "אני גבלס? אלה המשפחות שלכם שנשרפו בשואה"

שרת ההסברה תקפה בכנסת את מבקריה, שלטענתה משווים אותה לשר התעמולה הנאצי יוזף גבלס: "שנים שמרתי על זיכרון השואה, שנים הזדעזעתי מזילות השואה. אני כבר לא מזדעזעת. הילדים שלכם יחשבו שהשואה זה אני"

גלית דיסטל-אטבריאן
גלית דיסטל-אטבריאן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן נשאה אתמול (שלישי) דברים במליאת הכנסת. היא תקפה את מבקריה שלטענתה השוו אותה לשר התעמולה הנאצי יוזף גבלס, ואמרה: "שנים שמרתי על זיכרון השואה, שנים הזדעזעתי מזילות השואה. אני כבר לא מזדעזעת, ואלה המשפחות שלכם שנשרפו שם".

"איך, איך? יושבים בכל האולפנים, משקרים במצח נחושה", הוסיפה השרה, "מסיתים אח כנגד רעהו, ואני, שקיבלתי ציווי משפטי לא להוציא מילה על הרפורמה, כשרת הסברה, שבאה להסביר, שרואה את המדינה שלה הולכת פייפן, שרוצה להרגיע, שרוצה להביא עובדות – אני גבלס".

"רק תזכרו דבר אחד: מילא שאני גרועה כמו גבלס, אבל גבלס גרוע כמוני – זה הצד השני של המשוואה. מה זה אומר שגבלס גרוע כמוני? שהשואה הייתה מדפסת, מרפסת ופרס ספיר פעמיים – זה מה שגבלס עשה. זה חטאו, זה חטאם של הנאצים – גלית דיסטל-אטבריאן, אותו דבר".

השרה הוסיפה: "אנחנו רואים את ניצולי השואה האחרונים הולכים לעולמם. הילדים שלכם, אלה שהסבא-רבא שלהם נצלה, אלה שהסבא-רבא שלהם ישב בתוך חדר מלא בציקלון B וגסס למוות. הילדים שלכם, מטורפים, הילדים שלכם יחשבו שהשואה זה אני. אין להם כבר מאיפה לשאוב. אם אנחנו מכחישים את השואה, מה נשאר?".