בימין נערכים למו"מ: סמוטריץ' ייפגש עם אנשי יהדות התורה

בישיבה שתתקיים בבני ברק ידונו הצדדים באינטרסים המשותפים במאמצי הרכבת הקואליציה, ובמינוי סגן שר חרדי לסמוטריץ', במידה ויהיה שר השיכון. טרם ידוע אם ש"ס תצטרף לציר המסתמן

זמן צפייה: 00:52

לאחר פתיחת שיחות ראשי המפלגות עם הנשיא ראובן ריבלין, מתקיימים מגעים להקמת ציר חדש בימין. מחר (שלישי) יפגשו בבני ברק ח"כ בצלאל סמוטריץ ואנשי יהדות התורה כדי לגבש בלוק לצורכי המשא ומתן מול נתניהו, וגם מול ליברמן. הפגישה לא תתמקד רק במשא ומתן להרכבת הקואליציה אלא גם על חוק הגיוס, ועל שיתוף הפעולה שיימשך אל תוך הקדנציה.

בפגישה תידון גם האופציה לפיה אם סמוטריץ' יהיה שר השיכון בכנסת ה-21, יהיה לו סגן שר חרדי. מי שלא מתלהבים מהמפגש הם ש"ס, שנכון לשעה זו לא ברור אם תשתתף בפגישה. זאת מכיוון שההתקרבות של יהדות התורה לסמוטריץ' מרחיקה אותה מש"ס.

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הצהיר היום כי מפלגת יהדות התורה קיבלה מנדט נוסף על חשבון מפלגת הליכוד, ובכך עלתה לשמונה מנדטים. את הדברים אמר לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, במהלך סבב התייעצויות לצורך הרכבת ממשלה. במהלך הפגישה עם הנשיא, הודיעו נציגי יהדות התורה כי הם ממליצים על נתניהו: "עבדנו איתו בקדנציה הקודמת, קדנציה טובה וחזקה, ואנחנו חושבים שזה נכון לקהל ישראל לתמוך בו כראש הממשלה הבא", אמר ליצמן. ח"כ גפני הצטרף לדבריו והוסיף: "אמרנו לציבור הבוחרים שלנו שאנחנו תומכים בנתניהו. הציבור שבחר בנו בחר, בין היתר, גם בו".

עוד בחדשות 13:

ליצמן לריבלין: "קיבלנו מנדט שמיני על חשבון הליכוד"

הליכוד במגעים עם ישראל ביתנו לצירוף ליברמן

תוצאות הבחירות הסופיות: בנט ושקד בחוץ; הליכוד התחזקה במנדט

ליצמן לאחר סבב ההתייעצויות עם הנשיא
ליצמן לאחר סבב ההתייעצויות עם הנשיא | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום אמר ח"כ גפני כי "יש תיאום בין המפלגות החרדיות לאיחוד מפלגות הימין, להציב חזית אחידה מול ליברמן. אם ליברמן יתעקש על עמדותיו, לא תהיה קואליציה". הדברים נאמרו בריאיון ל"יתד נאמן".

בימים האחרונים מתקיימים מגעים בין הליכוד וישראל ביתנו, לצירוף ליברמן למפלגה. כך נודע היום לחדשות 13. כמו כן, ליברמן אמר הערב באירוע של מפלגתו כי הוא ימליץ לנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו, אך הוסיף כי "לא יהיה שום ויתור מצידה של ישראל ביתנו בנושא חוק הגיוס".

חמשת המנדטים של ליברמן הם שובר השוויון. ראש הממשלה מוכן לשלם מחיר כבד, מאחר והאופציה היחידה שנתניהו לא יעמוד בראש הקואליציה שהוא רוצה, עם האג'נדה הברורה שלו, זה אם ליברמן יחליט לבקש ממשלת אחדות או יבקש לכפות קואליציה אחרת.

לכן, נתניהו מוכן שליברמן ייכנס לליכוד, ואף יקבל שריון לכנסת הבאה עם הרשימה שלו או מיזוג וקבלת כוח במרכז הליכוד, כפי שפורסם שמציעים ליו"ר כולנו, משה כחלון. עד לא מזמן בכירי הליכוד דחו בתוקף את האפשרות שראש הממשלה יחזיר את שר הביטחון לשעבר לליכוד, אך אחרי ההישג הגדול של נתניהו בבחירות, לא בטוח שיהיה בידם את הכוח להתנגד למהלך שכזה.