ראש המוסד לשעבר פרדו: "ביטול עילת הסבירות - קץ הדמוקרטיה"

ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו משתתף בשעה זו במסיבת עיתונאים של התנועה לאיכות השלטון בירושלים, והתייחס להמשך החקיקה של המהפכה המשפטית: "זאת הממשלה הדמוקרטית האחרונה בישראל. נהיה דומים לאיראן ולהונגריה. לכאורה דמוקרטיה - בפועל דיקקטורה"

מסיבת עיתונאים של התנועה לאיכות השלטון

בכיכר אגרנט שבירושלים, מחוץ לבית המשפט העליון, מקיימת הערב (חמישי) התנועה לאיכות השלטון מסיבת עיתונאים בהשתתפות ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, הפרקליט הצבאי הראשי לשעבר דני עפרוני ומפקד סיירת הצנחנים גדי שמני בנוגע להשלכות המהפכה המשפטית.

ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, אמר: "שום תרחיש ולא מרחיק לכת לא היה מגיע לקצה קרסולו שהדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון בעוד שבוע נכתירה כדמוקרטיה לשעבר. עוד הוסיף פרדו כי "החוק לביטול עילת הסבירות מהווה את קץ הדמוקטיה החל מרגע אישורו. החוק מעניק כוח בלתי מוגבל. זאת הממשלה הדמוקרטית האחרונה בישראל. נהיה דומים לאיראן ולהונגריה. לכאורה דמוקרטיה - בפועל דיקקטורה".

"מערכת המשפט העצמאית הביאה למצב שלא נפתח תיק פלילי אחד בהאג. מעכשיו כל חייל יוכל לעצר בין אם זה בטיול עם משפחחתו אן לנסיעת עסקים". אמר פרדו. "אובדן העצמאות של בית המשפט יביא שכל חייל מפקד או שוטר יהסס פי אלף לפתוח באש. הוא יסכן את כל המתנחלים ואזרחי מדינת ישראך באשר הם. הוא יסתכל לראות אם יש מצלמה לפני שהוא יורה. הכל בכלל מה? בגלל אווילות למה שהם עושים. אם החוק הזה יעבור אל לנו להתפלא שהורין לא ישלחו את ילדיהם לצבא כי האמון במערכת יפחת לאפס". "האם ממשלת הטמטום מבינה מה היא עושה לצבא ההגנה לישראל?", הוסיף.

אלוף במילואים נעם תיבון, מפקד גיס צפון לשעבר אמר: "אני פונה להורי החיילים בצה"ל- בג"ץ הוא השכפ"ץ של הבנים שלכם. בלי מערכת משפט איתנה חיילי צה"ל לא יוכלו לטוס לחו"ל, ועלולים להאסר". האלוף במילואים דני עפרוני, הפצ"ר לשעבר המשך, ואמר כי "אנו שומעים את הקולות, זה לא רק "הדבר הקטן הזה" של ביטול עילת הסבירות- אנו מבינים שיש כאן מערכה שלמה נגד מעמדו של בית המשפט העליון, שזוהי רק ההתחלה שלו".

ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו
ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו

אלוף-משנה ערן דובדבני טען: "אנחנו כאן כדי להציג את הסכנות לאחר ההפיכה המשטרית כשבית המשפט יאבד מכוחו".

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, ד"ר אליעד שרגא, אמר: "כשהחקיקה תעבור, מדינת ישראל תהיה דיקטטורית ופשיסטית - והראשון לשלם את המחיר יהיה צה"ל. הלוחמות תודרנה מתפקידי לחימה ולוחמים יועמדו לדין בבית הדין הבינלאומי בהאג. הנזק יהיה צ'רנובילי. חייבים להבין שיש משמעות מול בית הדין בהאג וצריך לאותת לקברניטים לעצור. אחריתנו מרה. בית המשפט העליון הוא השכפ"ץ של צהל שמגן על חיילי צה"ל, טייסיו ושייטיו. מי שרוצה לפגוע בבית המשפט חורץ במו ידיו את גורל צה"ל. אלו שישרתו בצבא הדיקטטורה ייעצרו בחו"ל ואז יבינו איזה טיפשים הם היו כשתמכו ברפורמה".